Annetaan kissaeläimille tulevaisuus

Uhanalaisten kissaeläinten tulevaisuus on veitsenterällä. Ikonisten lajien ahdingon syynä on ihmisen toiminta: elinalueiden hävittäminen, salametsästys ja ilmastonmuutos.

Erityisesti isot kissaeläimet, kuten tiikerit ja lumileopardit, ovat luonnon monimuotoisuuden säilymisen kannalta avainlajeja. Petoeläinten väheneminen voi sekoittaa kokonaisen ekosysteemin, jolloin seuraukset ovat vakavat myös ihmiselle. Meillä on tilanteen muuttamiseksi ratkaisuja, mutta niiden toteuttaminen on mahdollista vain säännöllisten tukijoidemme avulla. Ryhdy kissaeläinten pelastajaksi WWF:n kummina!

Uhat ja ratkaisumme

Tukesi merkitsee

Isojen kissaeläinten suojelussa on suuria haasteita, mutta tutkimukset osoittavat, että toimenpiteet tuottavat merkittäviä tuloksia. Esimerkiksi ensimmäistä kertaa sataan vuoteen luonnonvaraisten tiikereiden määrä on nyt kasvussa.

Säännöllisenä tukijana eli kummina olet todella tärkeä. Jokainen euro tulee tarpeeseen. Varoista noin 80% käytetään suoraan luonnonsuojelun tarpeisiin. Noin 20% käytetään raportointiin, hallintoon ja varainhankintaan, mikä mahdollistaa pitkäjänteisen suojelutyön.

Mitä kummien tuella tehdään?

• Tuemme suojelualueiden perustamista, kehittämistä ja ylläpitämistä
  • Ehkäisemme salametsästystä ja villieläinkauppaa
  • Suojelemme maailman metsiä ja ennallistamme niitä takaisin luonnontilaisiksi
  • Tuemme tutkimuksia, joiden avulla suojelutoimia voidaan kohdistaa tehokkaasti
  • Seuraamme kantojen kehitystä esimerkiksi riistakameroiden ja satelliittipantojen avulla
  • Vaikutamme ilmastopolitiikkaan ja valvomme ilmastosopimusten noudattamista
  • Koulutamme ja varustamme paikallisia vapaaehtoisia suojelutyöhön
  • Työskentelemme luonnon monimuotoisuuden kannalta tärkeimpien ekosysteemien säilyttämiseksi

Kummina pysyt ajan tasalla

Kummina saat ajankohtaista tietoa luonnon tilasta ja tukijuuskohteestasi niin uutiskirjeiden, kummiuutisten kuin WWF-lehdenkin muodossa.