WWF:n luontolive – Kala

WWF:n Luontoliven kalakamerassa seurattiin kalojen elämää vastikään ennallistetussa Varkauden Ämmäkoskessa. Livekamera sijoitettiin padon ohittavaan luonnonmukaiseen ohitusuomaan. Jos haluat ensimmäisten joukossa tiedon uusista Luontoliven lähetyksistä, tilaa uutiskirjeemme.
ⓘ YouTuben soittimella on ollut ongelmia näyttää pystykuva kokonaan joillakin puhelinmalleilla ilman evästeiden hyväksyntää. Jos kuva näkyy oudosti, voit klikata videon koko näytön suuruiseksi soittimen ohjaimista.
2.11. Kalakameran asiantuntijalive. Katso ja kuuntele Youtubessa
23.10. Taimenten kutua kamerassa. Katso Youtubessa
6.10. Taimenia ja hauki kuvissa. Katso Youtubessa
1.10. Taimenia nähty kalakamerassa. Katso Youtubessa
29.9. Livelähetys on avattu.
2.11. Kalakameran asiantuntijalive. Katso ja kuuntele Youtubessa
23.10. Taimenten kutua kamerassa. Katso Youtubessa
6.10. Taimenia ja hauki kuvissa. Katso Youtubessa
1.10. Taimenia nähty kalakamerassa. Katso Youtubessa
29.9. Livelähetys on avattu.

Kuuntele Kalakamera-podcast

Tässä podcastissa WWF:n Juho Talja ja Manu Vihtonen keskustelevat kalakameran aiheista.

Pysy kärryillä Luontoliven uutuuksista

Auta kaloja

Puretaan padot yhdessä!

Tule mukaan! Pelastamme tuhotut koskimaisemat, päästämme virtavedet vapaiksi ja annamme uhanalaisille lohikaloille mahdollisuuden lisääntyä. Kaikkia tarvitaan nyt, sillä purettavia ja ennallistettavia kohteita on satoja.

Auta lahjoituksella

Puretaan padot yhdessä!

Miksi vaelluskalat ovat ahdingossa?

Tämä K-ryhmän kanssa yhteistyössä tuotettu animaatio selittää, mikä Suomen vaelluskaloja uhkaa ja mitä me teemme niiden auttamiseksi.

Varkaus logo

WWF:n Luontoliven toteuttaminen ei olisi mahdollista ilman loistavia yhteistyökumppaneita.

Kalakameran sijoittaminen juuri padon ohi kaivettuun uuteen uomaan on osa Ämmäkoski-hankkeen seurantaa.
Ämmäkosken hanke on osa vaelluskalojen luontaista elinkiertoa edistävää maa- ja metsätalousministeriön NOUSU-ohjelmaa, jossa parannetaan vaelluskalojen elinolosuhteita ja palautetaan vaelluskalakantojen luontaista lisääntymistä Suomen virtavesissä. Ämmäkosken ennallistamishanketta rahoittavat ja ohjaavat maa- ja metsätalousministeriön sekä WWF:n lisäksi Varkauden kaupunki, Stora Enso Oyj, Pohjois-Savon ELY-keskus ja hankkeen päätoteuttaja Navitas Kehitys Oy.

Kalakameran teknisessä toteutuksessa mukana ovat olleet Varkauden kaupunki, Pukki Visuals, Live Eye ja WWF.