©  Sabrina Bqain / WWF
Päivitetty

Ruoka

Ympäristöystävällisyys ei välttämättä tarkoita lempiasioista luopumista. Luonnon kannalta hyvät valinnat ovat hyviä myös oman hyvinvointisi kannalta. Merkittävimmät yksittäiset päätökset tehdään ruokakaupassa, kotona ja liikenteessä.

Me kaikki haluamme syödä hyvin. Ruoan on oltava herkullista, mutta se maistuu vieläkin paremmalta, mikäli sen takia ei ole tuhottu arvokkaita luontokokonaisuuksia, poljettu paikallisten oikeuksia tai aiheutettu turhaan ilmastopäästöjä. Voimme pienentää ruoan ympäristövaikutuksia helposti kolmella käytännön teolla:

1. Korvaa osa lihasta kasviksilla
  2. Älä heitä ruokaa roskiin
  3. Suosi vastuullisesti tuotettuja elintarvikkeita

Lihan kulutuksen vähentäminen on hyväksi sekä terveydellemme että ympäristölle. Voit korvata osan kuluttamastasi lihasta kasviksilla tai kestävästi pyydetyllä kalalla. Lisätietoa ja herkullisia reseptejä löydät WWF:n ruokaoppaasta

Säilytetään orankien koti naturepl.com / Anup Shah / WWF-Canon