Metsää Nuuksiossa © Pauliina Heinänen / WWF
METSÄNHOITO-OPAS
Päivitetty

Metsäammattilainen, ota haaste vastaan!

Metsänomistaja päättää, minkälaisen metsäluonnon haluaa – ja metsäammattilainen palvelee häntä. Luonnon monimuotoisuuden huomioiminen metsienkäsittelyssä onnistuu helposti WWF:n Metsänhoito-oppaan avulla.

WWF:n Metsähaaste kannustaa sekä metsänomistajat että metsäammattilaiset mukaan luonnon monimuotoisuuden turvaamiseen. Metsähaasteessa mukana olevat yritykset sitoutuvat tarjoamaan WWF:n Metsänhoito-oppaan mukaista metsänkäsittelyä metsänomistajan niin pyytäessä. Metsähaasteeseen tarttuneissa organisaatioissa tunnetaan WWF:n Metsänhoito-oppaan periaatteet.

Kerro metsänomistajille, että yrityksesi on mukana!

Täytä alle yrityksesi yhteystiedot, osallistu Metsähaasteeseen ja kerro metsänomistajalle, että olette mukana tarjoamassa WWF:n Metsänhoito-oppaan mukaista metsänhoitoa. Lähetämme yritykseesi painetun Metsänhoito-oppaan, jos täytät osoitekentät.

Katso, mitkä yritykset ovat jo mukana Metsähaasteessa

Metsänomistaja voi käyttää metsäammattilaisen kanssa asioimisen tukena Hoitotahto-dokumenttia. Metsänomistaja voi liittää Hoitotahdon metsänhoitoa koskevaan sopimukseen. Dokumentti kertoo metsäammattilaiselle ne toimenpiteet, joita metsänomistaja haluaa metsässään toteutettavan.

WWF:n Metsänhoito-opas on tehty yhteistyössä kestävän metsätalouden asiantuntijaorganisaatio Tapion kanssa Suomen Kulttuurirahaston tuella.