• Yksityinen tapahtuma

HSY sammuttaa valoja ja kannustaa kas­vis­pai­not­tei­seen ruokailuun

28.03.2020 20:30 - 21:30
    Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY
    Ilmalantori 1, Helsinki, Suomi

Sammutamme valot: - Roihuvuoren vesitorni viikonlopuksi - Pitkäkosken vedenpuhdistuslaitoksen mainosvalot viikonlopuksi - Viikinmäen jätevedenpuhdistamon ulkovalaistus tunniksi - Suomenojan puhdistamon ulkovalaistus viikonlopuksi - Ämmässuon katuvaloissa ja ulkoalueiden yleisvalaistuksessa vähennetty valaistus - Konalan, Ruskeasannan ja Jorvaksen Sortti-asemilla vähennetty valaistus tempauksen ajan. Muut toimipisteet ovat pimeinä muutenkin, tai turvallisuus- tai teknisistä syistä valojen täytyy olla päällä. Muistutamme työntekijöitämme valojen ja laitteiden sammuttamisesta. Kannustamme kaikkia kasvispainotteisen kynttiläillallisen viettoon: kasvispainotteinen ruoka on hyväksi paitsi ilmastolle, myös muulle ympäristölle. Proteiinin määrä on ruokavaliossamme vuosien saatossa kasvanut reilusti ja se näkyy jätevedenpuhdistamoilla typpikuorman kasvun kiihtymisenä. Proteiinin liikasyönti lisää Itämeren rehevöitymistä.