• Valot sammuvat

Korkeasaari sammuttaa valot vil­lie­läin­ten valoisamman tu­le­vai­suu­den puolesta

27.03.2021 20:30 - 00:00
    Korkeasaaren eläintarhan säätiö
    Mustikkamaanpolku 12, 00570 Helsinki, Suomi

Korkeasaaren eläintarha osallistuu kansainväliseen Earth Hour -tapahtumaan sammuttamalla saaren ulkovalot 27.3. klo 20.30. Ilmastonmuutos on yksi luonnon monimuotoisuuden ja lajien vähenemisen tärkeimmistä syistä. Olemme mukana torjumassa ilmastonmuutosta, jotta maapallon eläinlajisto ei sammuisi. Korkeasaari pyrkii kohti hiilineutraaliutta vuoteen 2030 mennessä. Tähän mennessä olemme siirtyneet vihreään sähköön ja kiertolämpöön sekä energiatehokkaisiin LED-valoihin. Vesihanojen virtaamia on rajoitettu ja eläintilojen lämmitys säädetään kunkin eläinlajin tarpeen mukaan. Kannustamme sekä työntekijöitä että vierailijoita liikkumaan julkisilla kulkuvälineillä tai polkupyörillä. Olemme vähentäneet hiilijalanjälkeämme tähän mennessä noin 40 %. Seuraavaksi otamme hankintojen ilmastonäkökulman, elinkaaren ja kiertotalouden entistä paremmin huomioon. Käännämme ilmastonmuutoksen torjumiseksi omat kivemme ja kannustamme kaikkia syttymään hyviin ympäristötekoihin!