Astu luonnon puolelle

Me häviämme, jos luonto häviää. Luonnon monimuotoisuus on kaiken elämän edellytys – jokaisella lajilla on oma tärkeä tehtävänsä. Emme ole yksin, olemme yhtä.

Alle 50 vuodessa maailman villieläinten populaatiot ovat kutistuneet keskimäärin 68 prosenttia. Luontoa tuhotaan nyt nopeammin kuin koskaan ihmisen historiassa. Teemme joka päivä töitä ennennäkemättömän sukupuuttoaallon pysäyttämiseksi, mutta se on mahdollista vain tukijoidemme avulla. Kummina olet kanssamme rakentamassa tulevaisuutta, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa.

Silmiä ei voi ummistaa

Yhdessä voimme vielä pelastaa luonnon

WWF on kasvanut pienestä, uhanalaisten lajien suojeluun keskittyvästä järjestöstä maailman vaikuttavimmaksi ympäristöjärjestöksi, jolla on toimintaa yli 100 maassa. Säännöllisenä tukijana, eli kummina, sinä mahdollistat pitkäjänteisen ympäristönsuojelutyömme. Yhdessä suojelemme kaikkea elämää maapallolla.

Yli puolet toimintamme rahoituksesta tulee yksityisiltä ihmisiltä, ja jokainen euro tulee tarpeeseen. Varoista noin 80% käytetään tehokkaasti suoraan luonnonsuojelun tarpeisiin. Noin 20% käytetään raportointiin, hallintoon ja varainhankintaan.

Mitä kummien tuella tehdään?

• Työskentelemme luonnon monimuotoisuuden kannalta tärkeimpien ekosysteemien säilyttämiseksi
  • Teemme konkreettisia kenttähankkeita lajien ja niiden elinympäristöjen suojelemiseksi
  • Autamme lajeja sopeutumaan ilmastonmuutoksen aiheuttamiin muutoksiin
  • Vaikutamme poliittiseen päätöksentekoon ympäristöongelmien ratkaisemiseksi
  • Osallistumme ilmastoneuvotteluihin ja valvomme ilmastosopimusten noudattamista
  • Vaikutamme yrityksiin päästöjen vähentämiseksi
  • Edistämme ilmastonmuutosta hillitsevää sijoittamista
  • Autamme ihmisiä tekemään ympäristön kannalta kestäviä ratkaisuja arjessaan

Kummina pysyt ajan tasalla

Kummina saat ajankohtaista tietoa luonnon tilasta ja työmme tuloksista niin uutiskirjeiden, kummiuutisten kuin neljä kertaa vuodessa ilmestyvän WWF-lehden muodossa.