Auta!

Lumileopardien määrä on kääntynyt rajuun laskuun viimeisen vuosikymmenen aikana.

Liity erittäin uhanalaisen lumileopardin kummiksi ja olet mukana suojelemassa tätä lumisten vuorten arkajalkaa itäisellä Himalajalla, missä WWF Suomi toimii.

Sinua tarvitaan!

Luonnonsuojelu on kestävyyslaji, joten sinä säännöllisenä tukijana eli kummina olet todella tärkeä. Jokainen euro tulee tarpeeseen ja se kohdistetaan tehokkaasti sinne, missä avun tarve on suurin.
(Lisätietoa: wwf.fi/vuosikertomus)

Liity lumileopardi-kummiksi nyt. Kiitos, että välität.

• Lisää luonnollisia suojelualueita

Elintilan pienenemisen lisäksi lumileopardia uhkaavat salametsästys, saaliseläinten väheneminen ja ilmaston lämpenemisen aiheuttamat muutokset sen elinympäristössä. Perustamissamme kansallispuistoissa ja muilla suojelualueilla turvataan lajin tulevaisuus Bhutanissa ja Nepalissa.

• Klikkaa nuolta ja katso harvinaista videokuvaa mahtavasta Himalajan kuninkaasta

Auta pelastamaan "WAU"

• Ilmastonmuutos uhkana

Ilmastonmuutos uhkaa tuhota 30 % lumileopardin elinalueesta Himalajalla. Kun puuraja nousee, on lumileopardinkin noustava.Teemme maailmanlaajuisesti työtä ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi ja kehitämme muutokseen sopeuttavia ratkaisuja Living Himalayas -ohjelman kautta.

• Salametsästys on pysäytettävä

Teemme salametsästyksen ja laittoman villieläinkaupan vastaista työtä. WWF:n tukemat kyläpartiot ja metsänvartijat ehkäisevät salametsästystä. Tuemme paikallisten ihmisten elinkeinoja pyrkimyksenä välttää konfliktit villieläinten kanssa. Jaamme ympäristökasvatusta. Taskulamppu ja reppu 30 €.

• Yhteistyöllä tuloksia

Aasian 12 maata on sitoutunut suojelemaan lumileopardin elinympäristöä. Lumileopardien kannan koko, elinalueet ja saaliseläinten määrä kartoitetaan nyt ensimmäistä kertaa. Sen jälkeen voimme kohdistaa suojelutoimet entistä tarkemmin ja tehokkaammin. Riistakamera 450 €.

• Metsänvartijat suojelevat

Salametsästys on vähentynyt, kun metsänvartijoiden määrää on lisätty. Koulutamme ja varustamme metsänvartijoita ja paikallisia kyläläisiä. Olemme kehittäneet petokorvausjärjestelmää hyvin tuloksin: lumileopardin saalistamasta karjasta saatujen korvauksien ansiosta lumileopardien tappaminen on vähentynyt. Metsänvartijan varusteet 250 €.

• Mitä kummi saa?

Kummina saat WWF-tukijalehden neljä kertaa vuodessa, Panda-pinssin, infokirjeen, kutsuja tukijatapahtumiin ja muita etuja, kuukausittaisen sähköisen uutiskirjeen sekä paljon hyvää mieltä.

Tue työtämme. Liity kummiksi