Oppilaat ympäristötoimijoina

Tervetuloa täydennyskoulutukseen, jossa yhdistyvät oppilaiden osallisuus, koulun ympäristötyö sekä kestävä toimintakulttuuri!

Mitä sinä saat koulutuksesta?

Oppilaat ympäristötoimijoina ja koulun kestävä toimintakulttuuri -koulutuksessa osallistujat perehtyvät osallisuuden merkitykseen osana kestävää kehitystä ja saavat työkaluja kehittää koulunsa toimintakulttuuria oppilaita osallistavaan ja kestävää elämäntapaa vahvistavaan suuntaan. Koulutus on Opetushallituksen kustantamaa maksutonta täydennyskoulutusta ja laajuudeltaan 2 opintopistettä. Koulutus on veso-kelpoinen.

Koulutus koostuu kahdesta iltapäivän verkkotapaamisesta ja etätehtävistä. Ensimmäisenä koulutusiltapäivänä perehdytään osallisuuteen ja sen merkitykseen, tutustutaan erilaisiin osallistaviin vaikuttamisprojekteihin sekä suunnitellaan koulussa toteutettavaa ympäristöaiheista vaikuttamisprojektia. Toisena koulutusiltapäivänä kehitetään tehtyjä projektisuunnitelmia sekä perehdytään rehtoreiden ja tutkijoiden johdolla siihen, miten koulun toimintakulttuuria johdetaan kestävään suuntaan.

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Koulutus on suunnattu kaikille esi- ja peruskoulun sekä lukion opettajille, jotka ovat valmiita kokeilemaan ja kehittämään oppilaiden osallisuutta ja ympäristötyötä omassa koulussaan alkavana lukuvuotena. On eduksi, jos samasta koulusta osallistuu kaksi tai useampia opettajia.

Kouluttajat

Anna Muotka, ympäristökasvatuksen asiantuntija, WWF
Maria Kröger, ympäristökasvatuksen asiantuntija, WWF
Monika Salmivalli, Vihreä lippu -ohjelmapäällikkö, FEE Suomi

Verkkokoulutusryhmät ja ajat

Verkkokoulutus 4

Ti 14.9. klo 12–16 webinaari Zoomissa

Ma 8.11. klo 12–16 webinaari Zoomissa

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Lappeenrannan kaupungin ja LUT-yliopiston kanssa.

Ilmoittautuminen on päättynyt.

Verkkokoulutus 5

To 23.9. klo 12–16 webinaari Zoomissa

Ti 23.11. klo 12–16 webinaari Zoomissa

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Itä-Suomen AVI:n kanssa.

Ilmoittautuminen on päättynyt.

Lisätietoja koulutuksesta:

Ympäristökasvatuksen asiantuntija Anna Muotka, [email protected] tai puh. 050 431 2327