Sit­ruu­nai­set kam­pe­la­fi­leet ja fen­ko­li­sa­laat­ti

Maista maukkaan kampelan ja raikkaan fenkolisalaatin ihana liitto. Maailmalla kampelat ovat laajasti kaupallisen kalastuksen piirissä. Suomessa kampela ei ole saavuttanut samanlaista suosiota, johtuen ehkä sen vähäisestä tarjonnasta kalatiskeillä. Kampelalla on suomalaisessa kalastuksessa taloudellisesti vähäinen merkitys, ja sitä saadaan pääasiassa sivusaaliina. Pienen kalastuspaineen takia Suomen rannikon kampelakantojen arvioidaan kestävän nykyisen pyynnin, vaikka kannat eivät ole kovin vahvoja. Kotimaisen kampelan sijaan voit käyttää myös ulkomaisia MSC-sertifioitua kampelalajeja.

Annoksia: 2
Valmistusaika: 1 h

Ainekset

Kampelafileet

300 g kampelafileitä
2 rkl voita
suolaa
mustapippuria
sitruunan mehua

Fenkolisalaatti

2 fenkolia
2 rkl oliiviöljyä
puolikkaan sitruunan mehu
suolaa
mustapippuria

Valmistusohje

1. Huuhtele ja kuivaa kampelafileet ja paista ne voissa kullanruskeaksi. Mausta kevyesti suolalla, pippurilla ja sitruunamehulla. Tarkista maku.

2. Leikkaa fenkolit ohuiksi suikaleiksi ja lisää oliiviöljy, sitruunanmehu. Mausta suolalla ja pippurilla. Anna marinoitua ainakin tunnin ajan.

Syö ympäristöystävällisesti

Kestämätön ruuantuotanto on suurin yksittäinen syy luonnon monimuotoisuuden romahtamiseen. Näin suojelet luontoa jokaisella suupalalla!

Lue vinkit

Syö ympäristöystävällisesti