Sademetsien suojelulla on kiire!

Metsäkato - yksi 2000-luvun suurimmista ympäristöongelmista

Liity nyt WWF:n sademetsä-kummiksi ja olet mukana pelastamassa maailman monimuotoisimpia luontokokonaisuuksia niitä uhkaavalta tuholta. Metsäkato on pysäytettävä!

Sinua tarvitaan!

Luonnonsuojelu on kestävyyslaji, joten sinä säännöllisenä tukijana eli kummina olet todella tärkeä. Jokainen euro tulee tarpeeseen ja se kohdistetaan tehokkaasti sinne, missä avun tarve on suurin.
(Lisätietoa: wwf.fi/vuosikertomus)

Liity sademetsä-kummiksi nyt. Kiitos, että välität!

• Autamme lajeja suojelemalla niiden elinympäristöjä

WWF on suojellut sademetsiä jo yli 40 vuoden ajan, ensimmäisenä Amazonin alueella. Patojen rakentaminen ja veden saastuminen uhkaavat mm. vaaleanpunaisia jokidelfiinejä. Kun sademetsää hävitetään, eläinten elintila pienenee järkyttävää vauhtia. Monia lajeja uhkaa sukupuutto.

• Sademetsät hillitsevät ilmastonmuutosta

Sademetsät ovat elintärkeitä maapallolle. Metsäkato aiheuttaa noin 17 % kaikista kasvihuonepäästöistä. Ympäristökasvatuksella lisäämme jatkuvasti paikallisten ja länsimaisten ihmisten tietoisuutta ja halua ottaa vastuuta ja tehdä oikeita valintoja. Kerromme muun muassa, miten syömällä voi säästää sademetsiä.

• Teemme yhteistyöllä tuloksia

Tavoitteenamme on pysäyttää metsäkato yhteistyössä paikallisten ihmisten ja muiden toimijoiden kanssa. Perustamme suojelualueita, tuemme parhaita metsänhoitomenetelmiä ja metsitämme hakattuja alueita. Edistämme sademetsätuotteiden vastuullista tuotantoa ja tuemme asukkaiden kestäviä elinkeinoja.

• Sademetsien rikas, uhanalainen
    luonto on pelastettava!

2/3 kaikista maailman kasvi- ja eläinlajeista elää sademetsissä. Borneon sademetsät ovat koti monille lajeille, joita ei tavata missään muualla. Luonnon tasapaino järkkyy, kun menetämme lajeja. Suomen ulkoministeriö tukee WWF Suomen kehitysyhteistyötä mm. Borneon saarella Indonesiassa.

• Mitä kummi saa?

Kummina saat WWF-tukijalehden neljä kertaa vuodessa, Panda-pinssin, infokirjeen, kutsuja tukijatapahtumiin ja muita etuja, kuukausittaisen sähköisen uutiskirjeen sekä paljon hyvää mieltä.

Tue työtämme. Liity kummiksi