Saimaannorpan kuutti lumella.

Saimaannorppadiplomi

Ryhdy saimaannorpan suojelun edelläkävijäksi. Kalaverkkojen aiheuttama sivusaaliskuolleisuus on saimaannorpan suurin uhka. Keväinen verkkokalastuskielto ja ympärivuotiset pyydystyyppirajoitukset edesauttavat norpan selviytymistä sen keskeisillä elinalueilla, mutta norppaturvallisia kalaverkkoja ei valitettavasti ole olemassa.

WWF kannustaa verkoitta kalastamiseen Saimaalla. Nostamalla verkot pysyvästi pois Saimaasta kasvatat merkittävästi etenkin nuorten, kokemattomien norppien mahdollisuuksia selviytyä. 500 ensimmäiselle sitoumuksen tehneelle lähetämme tyylikkään alumiinisen diplomin. Diplomin voi kiinnittää vaikkapa saunan ovenpieleen tai laiturin tolppaan merkiksi arvokkaasta teostasi saimaannorpan hyväksi.

Hae diplomia

Sitoumuksen voit tehdä täyttämällä alla olevan lomakkeen. Diplomi jaetaan kaikille, jotka haluavat vapaaehtoisesti luopua verkkokalastuksesta Saimaalla. 500 ensimmäistä saa diplominsa alumiinisena yksilöllisesti numeroituna laattana. Diplomeita jaetaan yksi kappale/talous. Diplomi lähetetään sitoumuksen tehneille postitse.

• Tutustu tietosuojaselosteeseen.
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.