© The Artist

Gör en testamentdonation åt naturen och livet går vidare

Låt ditt arv växa nytt liv. Med en testamentdonation åt WWF:s naturskyddsarbete kan du uttrycka din vilja att skydda naturen ännu efter ditt eget liv

Som allmännyttig organisation behöver WWF inte betala arvsskatt på testamentdonationer, så din donation används i sin helhet till förmån för naturen. WWF är en pålitlig och ansvarsfull organisation, vars bruk av medel är transparent och följer donatorns vilja.

Berätta din vilja genom ett testamente

Den som gör ett testamente kan välja att styra sin donation antingen till WWF:s mångsidiga och långsiktiga naturskyddsarbete eller till ett specifikt skyddsobjekt, exempelvis “i första hand till att skydda Östersjön”.

En testamentsdonation kan utgöra endast en del av donatorns förmögenhet eller den kan vara annat än pengar. Donatorn kan testamentera ett underbart naturområde åt kommande generationer, eller också donera mark, fastigheter eller bostadsaktier, ur vilka medel kan fås till att stöda vår verksamhet. Kom ihåg, att igen testamentdonation är för liten. Varje donation är värdefull.

Det är aldrig för tidigt att göra ett testamente och det föranleder inga utgifter under din livstid.

Använd stiftelsens officiella namn då du upprättar ett testamente: Världsnaturfonden, Finlandsstiftelse sr.

Behöver du hjälp?

Då du vill vara säker på att ditt testamente är giltigt, erbjuder vi gärna juristhjälp för att upprätta ditt testamente. Ifall du vill diskutera din donation, om vårt arbete eller fråga råd, hjälper WWF:s generalsekreterare Liisa Rohweder dig.

—Jag svarar gärna på dina frågor. Generalsekreterare Liisa Rohweder, tfn 040 840 7461 eller liisa.rohweder@wwf.fi

Broshyrbeställningar, testamentmodeller och skriftliga anvisningar för att upprätta ett testamente kan även beställas hos vår stödjarservice, tfn 040 192 3112 eller donator@wwf.fi

Vi är medlem i Vala, Vastuullinen Lahjoittaminen ry (Ansvarsfull donering), genom Kampanjen för det goda testamentet – Hyvä Testamentti.

Vänligen kontakta mig

Dela den här sidan: