Balex Delta 2021-öl­jyn­tor­jun­ta­har­joi­tus – Ran­ta­puh­dis­tus

25.08.2021
Tapahtumaan otetaan 16 osallistujaa

Tapahtuman sisältö

WWF on mukana kansainvälisessä Balex 2021-öljyntorjuntaharjoituksessa Kotkassa 23. – 25.8.2021. Tiistaina 24.8. sekä keskiviikkona 25.8. tarvitsemme vapaaehtoisia rantojen puhdistusharjoitukseen. Harjoitus toteutetaan Kymenlaakson ammattikorkeakoulun hallinnoimalla öljyntorjunnan testaus- ja harjoittelualtaalla Kotkan Sunilassa.  Päivän aikana harjoitellaan turvallista öljyn keräystä, testataan erilaisia rantojen puhdistukseen soveltuvia keräysvälineitä, sekä harjoitellaan ensiaputoimintaa öljyntorjuntatilanteissa.  Tapaamme klo 08.00 Siltakylän VPK:lla. Osallistujille tarjotaan päivän aikana lounasta, mutta omat eväät sekä vesipullo on hyvä ottaa mukaan. Harjoitus loppuu klo 17.30 mennessä. Ilmoittautuneille lähetetään tarkemmat ohjeet sekä tiedot mukaan otettavista varusteista. WWF tuo paikalle kaikki suojavarusteet sekä öljyn keräykseen tarvittavat välineet. Tarvittaessa järjestämme yhteiskuljetuksen välille Helsinki-Kotka-Helsinki.

Toivomme, että harjoitukseen osallistuvat vapaaehtoiset olisivat käyneet öljyntorjunnan peruskoulutuksen. Huomioithan, että harjoituksessa käytetään oikeaa öljyä.

Rantojen puhdistusharjoitus järjestetään sisällöltään samanlaisena tiistaina ja keskiviikkona, joten osallistu vain toiseen päivään.

Ilmoittautuminen tapahtumaan aukeaa 22.7. klo 9.00.

Ilmoittaudu mukaan vain mikäli olet varma, että pääset osallistumaan. Peruutuksia tapahtumiin tulee valitettavan paljon ja etenkin Balexin kaltaisissa suurissa harjoituksissa peruutuksista koituu paljon harmia.