Balex Delta 2021-öl­jyn­tor­jun­ta­har­joi­tus – Tiedustelu

25.08.2021
Tapahtumaan otetaan 16 osallistujaa

Tapahtuman sisältö

WWF on mukana kansainvälisessä Balex 2021-öljyntorjuntaharjoituksessa Kotkassa 23. – 25.8.2021. Tiistaina 24.8. sekä keskiviikkona 25.8. tarvitsemme vapaaehtoisia Kotkan edustalla tehtävää saarten tiedustelua varten. Päivän aikana liikutaan venekyydeillä saarilla ja luodoilla, kartoitetaan öljyyntyneitä rantoja ja kerätään öljyyntyneitä lintuja mukaan toimitettavaksi Kotkaan perustettavaan lintuhoitolaan.

Oikeita lintuja tai oikeaa öljyä ei käsitellä harjoituksessa.

Tapaamme klo 08.00 Siltakylän VPK:lla. Osallistujien tulee ottaa omat eväät sekä vesipullo mukaan. Harjoitus loppuu klo 17.30 mennessä. Ilmoittautuneille lähetetään tarkemmat ohjeet sekä tiedot mukaan otettavista varusteista. WWF tuo paikalle kaikki tiedusteluryhmien tarvitsemat varusteet.

Toivomme, että harjoitukseen osallistuvat vapaaehtoiset olisivat käyneet öljyntorjunnan peruskoulutuksen. Tiedustelua tehdään vaihtelevassa maastossa, joten osallistujilla tulee olla hyvä kunto.

Tiedusteluharjoitus järjestetään sisällöltään samanlaisena tiistaina ja keskiviikkona, joten osallistu vain toiseen päivään.

Ilmoittautuminen tapahtumaan aukeaa 22.7. klo 9.00.

llmoittaudu mukaan vain mikäli olet varma, että pääset osallistumaan. Peruutuksia tapahtumiin tulee valitettavan paljon ja etenkin Balexin kaltaisissa suurissa harjoituksissa peruutuksista koituu paljon harmia.