Tu­li­paik­ka­tal­koot Nuuksiossa

23.10.2021
Tapahtumaan otetaan 30 osallistujaa

Tapahtuman sisältö

Metsähallitus ja WWF järjestävät Nuuksion laittomien tulipaikkojen siivoustalkoot. Tapahtuma vedetään läpi kokonaan etänä. Talkoisiin ilmoittaudutaan pareittain tai pienenä ryhmänä ja tämä ryhmä toimii päivän aikana täysin itsenäisesti, suorittaen ryhmän tehtäväksi annettujen tulipaikkojen siivouksen. Talkoolaisille lähetetään etukäteen toimintaohjeet.

Käytännön järjestelyt

Ryhmät kulkevat omilla kulkuneuvoilla. Päivään varustaudutaan omin eväin ja pääasiassa omin varustein. Talkoolaisilta edellytetään omatoimisuutta, hyvää kuntoa ja suunnistus- ja kartanlukutaitoa.

Reitin pituus riippuu siivottavasta alueesta ja se voi olla jopa 10 kilometriä haastavassa maastossa. Osa siivottavista alueista sijoittuu syrjävyöhykkeille ja osa lähempänä merkattuja reittejä ja virallisia tulipaikkoja.

Aikataulu

Tapahtuma alkaa klo 9.00 ja päättyy maasto-osuuden osalta klo 17.00.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuessa pyydämme kertomaan mahdollisimman tarkasti oman ryhmän retkeilykokemuksesta ja taidoista. Ryhmänjohtaja ilmoittaa koko ryhmän mukaan. Ilmoitamme kaikille ilmoittautuneille, mitkä ryhmät on valittu mukaan tapahtumaan. Mukaan valitut saavat yksityiskohtaiset toimintaohjeet sähköpostilla noin viikkoa ennen tapahtumaa. Tapahtumaan otetaan mukaan rajallinen määrä ryhmiä. Ilmoittautuminen päättyy 18.10.2021 klo 12.