Vie­ras­kas­vi­tal­koot Nuuksiossa

10.08.2021
Tapahtumaan otetaan 30 osallistujaa

Tapahtuman sisältö

WWF järjestää yhdessä Metsähallituksen kanssa vieraskasvitalkoot lupiinien hävittämiseksi Nuuksion kansallispuistossa Nuuksionpään alueella. Lupiini leviää etenkin tienpientareilta sekä pihoilta nopeasti ja voimakkaasti muuhun ympäristöön. Vieraslajien hävittäminen on tärkeää, jotta arvokkailla luonnonsuojelualueilla sekä niiden läheisyydessä alkuperäisellä kasvillisuudella ja eläimistöllä säilyy riittävästi elintilaa. Nuuksion kansallispuisto jakaantuu Espoon, Kirkkonummen ja Vihdin alueelle. Kansallispuiston monimuotoinen luonto koostuu jylhistä metsistä, pienistä järvistä ja jääkauden muokkaamista pinnamuodoista. Talkoopaikka sijaitsee geologisesti merkittävän pallokiviesiintymän liepeillä melko lähellä tienpientareita vaihdellen tiheästä puustosta avonaisempaan maastoon. Mukaan talkoisiin tarvitset vain reipasta talkoohenkeä ja säänmukaisen talkoovaatetuksen. WWF tuo paikalle työhanskat, työkalut ja tietenkin talkooeväät.