Vie­ras­la­ji­tal­koot Nuuksiossa

21.06.2022
Tapahtumaan otetaan 30 osallistujaa

Tapahtuman sisältö

WWF järjestää yhdessä Metsähallituksen kanssa vieraskasvitalkoot haitallisena vieraslajina esiintyvän lupiinin hävittämiseksi Nuuksion kansallispuistossa Nuuksionpään alueella. Lupiini leviää etenkin tienpientareilta sekä pihoilta nopeasti ja voimakkaasti muuhun ympäristöön aiheuttaen uhkaa alkuperäiselle luonnon monimuotoisuudelle. Espoon, Kirkkonummen ja Vihdin alueelle jakaantuvan kansallispuiston vaihteleva luonto koostuu jylhistä metsistä, pienistä järvistä ja jääkauden muokkaamista pinnanmuodoista. Talkoopaikka sijaitsee geologisesti merkittävän pallokiviesiintymän liepeillä.

Mukaan talkoisiin tarvitset vain reipasta talkoohenkeä ja säänmukaisen talkoovaatetuksen, johon kuuluu suositeltavina kumisaappaat. WWF tuo paikalle työhanskat, työkalut sekä pientä talkooevästä. Koronatilanteen huomioiden kannattaa ottaa myös omat talkoohanskat mukaan. Huom. Talkoopaikan viereen pääsee julkisella liikenteellä ja auton pystyy jättämään myös kokoontumispaikalle.