Yritykset pyöräilevät ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi

Helsingissä 11. syyskuuta järjestettävä Climate Cycling -pyöräilytapahtuma rohkaisee yrityksiä ja organisaatioita torjumaan ilmastonmuutosta. Tapahtuma tukee WWF:n ilmastonmuutoksen vastaista työtä.

11. syyskuuta sadat polkupyörät täyttävät Helsingin keskustan, kun WWF:n yhteistyökumppani Climate Circle järjestää Climate Cycling -polkypyörätapahtuman. WWF ja Climate Circle haluavat kannustaa kaikki yritykset ja organisaatiot mukaan tempaisemaan maapallon tulevaisuuden puolesta.

Tähän mennessä jo kymmenet yritykset ja organisaatiot ovat ilmoittautuneet mukaan. Mukaan voi edelleen ilmoittautua tapahtuman sivuilla.

”Taloustutkimuksella teettämämme kyselyn mukaan 40 prosenttia suomalaisista pitää yritysten ilmastotekoja liian vähäisinä. Yrityksillä on nyt ainutlaatuinen tilaisuus näyttää ilmastojohtajuutta ja vastata kuluttajien asettamaan haasteeseen”, sanoo Climate Circle ry:n toiminnanjohtaja Joonas Ruolahti.

Tapahtumassa kerätyillä varoilla tuetaan WWF:n työtä ilmastonmuutoksen torjumiseksi Suomessa ja ulkomailla.

”Elämme tällä hetkellä keskellä kahta suurta, koko ihmiskuntaa uhkaavaa kriisiä. Ilmastonmuutos ja luonnon monimuotoisuuden heikkeneminen uhkaavat luonnon lisäksi ennen kaikkea meidän ihmisten hyvinvointia. Ilmastonmuutos ja luonnon monimuotoisuuden heikkeneminen pitääkin ratkaista yhdessä. Tarvitsemme työhön kaikki yhteiskunnan osapuolet mukaan, sillä nyt on kiire”, WWF:n pääsihteeri Liisa Rohweder sanoo.

WWF:n ilmastotyön tärkein tavoite on rajoittaa ilmaston lämpeneminen 1,5 asteeseen ja torjua ilmastonmuutoksen riskit ihmisille ja luonnolle. Vaikutamme ilmastopolitiikkaan Suomessa, EU:ssa ja kansainvälisesti. Torjumme myös esimerkiksi metsäkatoa Suomessa sekä Himalajalla, Borneolla ja Itä-Afrikassa. Autamme lisäksi uhanalaisia lajeja sopeutumaan ilmastonmuutokseen, esimerkiksi kolaamalla saimaannorpalle apukinoksia vähälumisina talvia. Autamme myös yrityksiä vähentämään hiilijalanjälkeään Green Office -järjestelmässä ja tuemme vastuullista, ilmastonmuutosta hillitsevää sijoitustyötä.

Ilmoita yrityksesi mukaan Climate Cycling -tapahtumaan

Lisätiedot

Joonas Ruolahti, toiminnanjohtaja, Climate Circle ry, p. 0400 200 202, info@climatecycling.com

Liisa Rohweder, pääsihteeri, WWF Suomi, puh. 040 840 7461, liisa.rohweder@wwf.fi