Työpaikat

Tahdotko joukkoomme tekemään työtä ihmisten ekologisen jalanjäljen pienentämiseksi ja luonnon monimuotoisuuden suojelemiseksi? WWF:ssä on töissä monenlaisen koulutuksen saaneita ihmisiä: ympäristökysymysten, viestinnän, markkinoinnin, talouden ja hallinnon asiantuntijoita. Alta löydät nyt avoinna olevat työpaikkamme.

WWF on maailmanlaajuinen, aikaansaava ympäristöjärjestö, joka innostaa ihmisiä ja yhteisöjä toimimaan ympäristön suojelemiseksi. Tavoitteenamme on rakentaa tulevaisuus, jossa ihminen ja luonto elävät tasapainossa. WWF on kansainvälisesti perustettu vuonna 1961 ja Suomessa olemme toimineet vuodesta 1972.

Suojelustrategiamme mukaiset painopisteet ovat ekologisen jalanjäljen pienentäminen ja luonnon monimuotoisuuden tilan parantaminen. Toimimme ilmastonmuutoksen hidastamiseksi, kestävien tuotanto- ja kulutustapojen edistämiseksi, merten, metsien ja uhanalaisten lajien suojelemiseksi sekä ympäristökasvatuksen tekemiseksi Suomessa ja kehitysyhteistyöhankkeissamme.

WWF Suomi valittiin vuoden 2020 Great Place to Work -kilpailussa yhdeksi Suomen parhaista työpaikoista. Great Place to Work Institute Finland tekee vuosittain tutkimuksen Suomen parhaista työpaikoista, jotka valitaan pääosin organisaatioiden omien työntekijöiden mielipiteiden perusteella.

WWF Suomi pyrkii kaikin tavoin kunnioittamaan työntekijöiden ja työnhakijoiden yksityisyydensuojaa. Tietosuojaselosteessamme kuvataan ne periaatteet, joiden mukaisesti WWF Suomi käsittelee työhakemuksen jättäneiden työnhakijoiden henkilötietoja.

Avoimet työpaikat

Ympäristökasvatuksen asiantuntija

WWF Suomen yhtenä strategisena tavoitteena on kasvattaa aktiivisina ympäristökansalaisina toimivien suomalaisten määrää merkittävästi vuoteen 2030 mennessä. Tämän tavoitteen toteutumisesta vastaa erityisesti ympäristökasvatusohjelma, johon haemme vakituiseen työsuhteeseen ympäristökasvatuksen asiantuntijaa.

Suojeluasiantuntija suomalaisen luonnon tiimiin

Haemme määräaikaiseen tehtävään WWF Suomeen suojeluasiantuntijaa. Suojeluasiantuntija toimii osana WWF:n suomalaisen luonnon tiimiä Suomen terrestrisen lajiston ja luontotyyppien suojelun tehostamisessa, erityisenä omana vastuualueenaan perinneympäristöjen suojelu (mm. maatalouden ympäristökorvausjärjestelmä ja muut kannustimet) sekä ilmastomuutoksen vaikutukset Suomen luontoon.

Virtavesiasiantuntija

Haemme WWF Suomen suojelun meri- ja sisävesitiimiin virtavesiasiantuntijaa määräaikaiseen työsuhteeseen ajalle 1.9.2021 – 31.5.2022. Virtavesiasiantuntijan tehtävänä on kartoittaa virtavesistä purettavaksi sopivia vaellusesteitä, käydä tarvittavia neuvotteluita patojen omistajien kanssa, teettää suunnitelmia padon poistoista sekä auttaa padonomistajia vaadittavissa lupa-asioissa ja ohjata padonpurkutyömaiden töitä.

Suojeluasiantuntija ruokaohjelmaan

WWF Suomen yhtenä strategisena tavoitteena on vähentää ruoan kulutuksen aiheuttamia kielteisiä ympäristövaikutuksia Suomessa ja kansainvälisesti vuoteen 2030 mennessä. Tavoitteen toteutumisesta vastaa erityisesti uusi ruokaohjelmamme, johon haemme 3 vuoden määräaikaiseen työsuhteeseen suojeluasiantuntijaa.

Kenttäkoordinaattori

Haemme WWF:n suomalaisen luonnon tiimiin kenttäkoordinaattoria määräaikaiseen, noin 5 kuukautta kestävään työsuhteeseen. Tehtävä alkaa sopimuksen mukaan toukokuun 2021 aikana. Kenttäkoordinaattorin vastuualueelle kuuluu erityisesti kentällä tapahtuvan haitallisten vieraskasvilajien torjuntatyön sekä muiden talkoiden ja tapahtumien koordinaatio ja järjestäminen.

Harjoittelupaikat

WWF ottaa säännöllisesti harjoittelijoita erilaisiin projekteihin ja muihin tehtäviin.

• Yritysyhteistyö

Yritysyhteistyötiimi tarjoaa paikan markkinointiviestinnän harjoittelijalle. Harjoittelijan työtehtäviin kuuluvat monipuoliset viestinnän ja markkinoinnin tehtävät, jotka liittyvät yhteistyökumppanuuksiin, yrityslahjoituksiin, WWF-verkkokauppaan ja toimistojen ympäristöjärjestelmä Green Officeen.

Markkinointiviestinnän harjoittelijan hakuaika on päättynyt.

• Viestintä

Haemme nyt viestinnän tiimiin kuvaharjoittelijaa. Lue lisää täältä ja hae tehtävään 1.5. mennessä.

Viestintätiimi tarjoaa myös pidempiä harjoittelupaikkoja alan opiskelijoille. Harjoittelujakson kesto on 6 kk. Edellytämme harjoittelijoilta korkeakouluopintoja viestinnän alalta. Tällä hetkellä 6kk harjoittelijan haku ei ole auki.

• Yksityisvarainhankinta

Yksityisvarainhankinnan tiimissä ei ole tänä vuonna harjoittelupaikkaa.

• Talous- ja hallinto-osasto

Talous- ja hallinto-osastolla ei ole tänä vuonna harjoittelupaikkaa.

• Suojelutyö

Haemme suojeluun tiimiin juristiharjoittelijaa ajalle 16.8.2021–15.2.2022. Lue lisää ja hae paikkaa 9.5. mennessä.

• Ilmasto-ohjelma

Haemme harjoittelijaa avustamaan WWF Suomen ilmasto-ohjelman toteutuksessa määräajalle 1.9.2021–28.2.2022. Lue lisää ja hae paikkaa 9.5. mennessä.