Ilmasto-ohjelman harjoittelija

Haemme WWF Suomen ilmasto-ohjelmaan harjoittelijaa määräajalle 1.9.2022–28.2.2023. Ilmasto-ohjelman puitteissa vaikutamme poliittisiin päättäjiin ja yrityksiin. Lisäksi edistämme aktiivista ympäristökansalaisuutta.

Harjoittelija avustaa ilmasto-ohjelman tiimiä. Työtehtäviin kuuluu muun muassa Suomen ilmastopolitiikan seuraaminen, ilmastohuippukokoukseen (COP27) liittyvien WWF-tapahtumien järjestelyt sekä erilaiset tiedonhaku- ja selvitystoimeksiannot. WWF Suomen toimisto sijaitsee Helsingin Sörnäisissä, mutta töiden tekeminen onnistuu myös osittain etänä.

Toivomme, että olet korkeakouluopinnoissasi perehtynyt ilmastoasioihin ja yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen. Olet myös kiinnostunut yritysten roolista ilmastotyössä. Omaksut uutta tietoa ripeästi ja pystyt kiteyttämään oleellisen kirjallisesti suomeksi. Englannin kielen taito on tarpeen WWF-verkostossa. Olet aloitteellinen ja tottunut työskentelemään itsenäisesti.

Harjoittelusta maksetaan palkkaa 1283 €/kk (Kelan vuotuisen työssäoloehdon vähimmäispalkan mukainen palkka). Työaika on 37,5 h/vko.

Lisätietoa tehtävästä antaa: ilmastovastaava Bernt Nordman, [email protected].