Ilmastovastaava

Ilmastovastaavana pääset osaksi WWF:n osaavaa, innovatiivista ja mukavaa yhteisöä. Työskentelet yhdessä kymmenien eri alojen asiantuntijoiden kanssa maailman vakavimpien ympäristöongelmien selättämiseksi.

Haemme asiantuntijaa, joka vastaa erityisesti ilmasto-, mutta myös energiakysymyksiin liittyvistä tehtävistä.

Työskentelemme ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi Suomessa ja EU-tasolla yhteistyössä WWF:n Euroopan-toimiston kanssa. Tavoitteemme on, että Suomessa ja EU:ssa toteutetaan oikeudenmukainen siirtymä fossiilivapaaseen hyvinvointiyhteiskuntaan tieteeseen perustuvassa 1,5 asteen lämpenemisrajan mukaisessa aikataulussa. Osallistumme tarpeen ja mahdollisuuksien mukaan myös kansainväliseen ilmastopolitiikkaan.

Ilmastovastaava työskentelee suoraan suojelujohtajan alaisuudessa ja tavoitteena on kasvattaa entisestään WWF:n ilmastotekemistä niin, että olemme omalta osaltamme merkittävästi vaikuttamassa ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi. Vastaava toimii läheisessä yhteistyössä muiden suojeluohjelmien sekä viestinnän ja yritysyhteistyön kanssa.

Edellytämme sinulta työhön soveltuvaa korkeakoulututkintoa ja vahvaa työkokemusta aihepiiristä, hyvää esiintymiskykyä sekä yhteistyökykyä tiimissämme ja useiden eri yhteistyötahojen kanssa. Edellytämme lisäksi sujuvaa suomen ja englannin kielen taitoa.

Tulet tekemään töitä toimistossamme Helsingin Sörnäisissä. Työt alkavat sopimuksen mukaan mahdollisimman pian.

Lähetä hakemuksesi palkkatoiveineen 22.11.2020 mennessä. Tehtävästä saa puhelimitse lisätietoa varmimmin 12.11 ja 19.11. klo 13–15 suojelujohtaja Jari Luukkoselta, puh. 040 585 0020.

Sinua saattaa kiinnostaa