Juristiharjoittelija

MUOKATTU: Hakuaika on päättynyt.

Etsimme WWF Suomen suojelun tiimiin juristiharjoittelijaa ajalle 16.8.2021–15.2.2022.

Työtehtäviin kuuluu avustaminen suojeluohjelmien juridiseen tukemiseen liittyvissä asioissa, Suomen ja EU:n lainvalmistelun ja lainsäädännön seuraamisessa sekä lakihankkeisiin liittyvien lausuntojen valmistelussa ja muussa poliittisessa vaikuttamisessa. Työkenttään kuuluu myös rahavirtatyöhön liittyviä tehtäviä. Tehtäväkenttä on laaja-alainen ja käsiteltävät asiat ulottuvat usein varsinaisen ympäristöoikeuden ulkopuolelle.

WWF:llä pääset tekemään työtä aikamme vakavimpien ympäristöongelmien ratkaisemiseksi. Valittavalta henkilöltä edellytetään loppuvaiheessa olevia oikeustieteen maisteriopintoja, kokemusta juridisesta tiedonhausta ja hyviä tiimityötaitoja. Englannin kielen sujuva taito on tärkeää ja ruotsin kielen taito toivottavaa. Harjoittelija toimii osana suojelutiimiä ja toimii oikeudellisen neuvonantajan ohjauksessa. WWF Suomen toimisto sijaitsee Helsingin Sörnäisissä, mutta töiden tekeminen onnistuu myös osittain etänä.

Harjoittelusta maksetaan palkkaa, joka on 1252 €/kk (Kelan vuotuisen työssäoloehdon vähimmäispalkan mukainen palkka).

Lisätietoja antaa oikeudellinen neuvonantaja Raija-Leena Ojanen. Yhteydenotot mieluiten sähköpostilla [email protected]