Metsäasiantuntija

Metsäasiantuntijana pääset osaksi WWF:n osaavaa, innovatiivista ja mukavaa yhteisöä. Työskentelet yhdessä kymmenien eri alojen asiantuntijoiden kanssa maailman vakavimpien ympäristöongelmien selättämiseksi.

WWF Suomi hakee suojelutiiminsä vakituiseen tehtävään metsäasiantuntijaa.

Metsäasiantuntijan vastuulla tulee olemaan kotimainen metsien puolesta tehtävä työ erityisesti:

• metsäluonnon monimuotoisuuden suojelun edistäminen (esim. metsäiset lajit ja luontotyypit, metsien suojelun edistäminen)
  • talousmetsien kestävä käyttö (esim. metsäsertifiointi, metsälainsäädäntö, osin metsäenergiakysymykset)
  • Suomen edustaminen WWF:n kansainvälisessä yhteistyössä boreaalisten metsien suojeluun liittyen ja
  • vaikuttamis- ja yhteistyö sekä julkisen että yksityisen sektorin toimijoiden ja WWF Suomen yritysyhteistyön ja kumppaniyritysten kanssa.

Edellytämme sinulta työhön soveltuvaa korkeakoulututkintoa, valmiutta itsenäiseen työn suunnitteluun ja toteutukseen, vahvaa vuorovaikutusvalmiutta, hyvää esiintymistaitoa, kirjoitusvalmiutta ja reipasta, positiivista asennetta sekä yhteistyökykyä tiimissämme ja useiden eri yhteistyötahojen kanssa. Lisäksi kokemus kansallisista metsäkysymyksistä on tarpeen. Edellytämme lisäksi sujuvaa kirjallista ilmaisutaitoa sekä sujuvaa englannin kielen taitoa, joka on WWF:n kansainvälisen verkoston yhteinen kieli.

Tulet tekemään töitä toimistossamme Helsingin Sörnäisissä. Työt alkavat sopimuksen mukaan mahdollisimman pian.

Lähetä hakemuksesi palkkatoiveineen 22.11.2020 mennessä. Lisätietoja tehtävästä antaa ohjelmapäällikkö Petteri Tolvanen, puh. 0400 168 939 ja suojelujohtaja Jari Luukkonen, puh 040 585 0020, varmimmin tavoitettavissa 19.11. klo 13–15.

Sinua saattaa kiinnostaa