Suojeluasiantuntija meri- ja sisävesitiimiin

Haemme suojeluasiantuntijaa määräaikaiseen työsuhteeseen WWF Suomen meri- ja sisävesitiimiin.

Asiantuntijan tehtäviin kuuluu Länsi-Uudenmaan RANniKon elinympäristöKUnnostukset – RANKKU-hankkeessa toteutettavien luonnonhoito- ja ennallistamistoimien suunnittelun ja toteutuksen koordinointi. Hankkeen toteutusaika on 1.5.2021–15.11.2023. Työsuhteen päättymisajankohta on sama kuin hankkeen päättymisaika. Toivomme, että hakija pystyy aloittamaan työt 1.9. 2021 mennessä.

Hankkeessa toteutetaan Länsi-Uudenmaan alueella rannikkokosteikkoja ravinne- ja kiintoainespäästöjen hallitsemiseksi, meriajokkaan (Zostera marina) siirtoistutuksia uusien habitaattien muodostamiseksi, sekä lisäksi roskienkeruutalkoita samalla alueella.

Työhön kuuluu tärkeänä osana sidosryhmäyhteistyö lähinnä Länsi-Uudenmaan alueen kuntien, muiden alueen ympäristön kunnostuksen parissa toimivien tahojen, hankkeen toteutuskohteiden maanomistajien sekä hankepartnerien kanssa. Työnkuvaan kuuluu lisäksi toimiminen asiantuntijana hankkeen tiedotuksessa WWF:n viestintätiimin avustuksella.

Toivomme hakijalta soveltuvaa ylempää korkeakoulututkintoa (limnologia, hydrobiologia tai muu soveltuva koulutus), hyviä vuorovaikutustaitoja ja mahdollisuutta matkustaa hankealueella (ajokortti välttämätön). Hankkeita toteutetaan maastossa, kyky liikkua vaikeissakin maastokohteissa on välttämätön. Meriajokkaan siirtoistutukset sekä istutusten tarkastukset tehdään laitesukeltamalla, sukellussertifikaatti ja valmius työskennellä sukeltaen on eduksi muttei välttämätön. Työssä vaaditaan tietotekniikan hyvät perustaidot ja valmius kirjoittaa hankeraportteja sekä kyky järjestelmälliseen kokonaisuuksien sekä aikataulun hallintaan eri yhteistyökumppanien kanssa. Sujuva ruotsin kielen taito on alueen kaksikielisyyden vuoksi eduksi muttei välttämätöntä.

WWF:llä pääset tekemään vaikuttavaa työtä aikamme vakavimpien ympäristöongelmien ratkaisemiseksi. Olemme osa kansainvälistä WWF-verkostoa, joka toimii yli sadassa maassa. WWF Suomi on useana vuonna ollut Great Place to Work -tutkimuksessa yksi Suomen parhaista työpaikoista.

Lisätietoja tehtävästä saat meriasiantuntija Anna Soirinsuolta, p. 050 322 67 28