Suojeluasiantuntija

MUOKATTU: Hakuaika on päättynyt.

WWF Suomen yhtenä strategisena tavoitteena on vähentää ruoan kulutuksen aiheuttamia kielteisiä ympäristövaikutuksia Suomessa ja kansainvälisesti vuoteen 2030 mennessä. Tavoitteen toteutumisesta vastaa erityisesti uusi ruokaohjelmamme, johon haemme 3 vuoden määräaikaiseen työsuhteeseen suojeluasiantuntijaa.

Tässä työssä pääset osaksi WWF:n osaavaa, lämminhenkistä kansainvälistä työyhteisöä. Tarjoamme monipuolisen, motivoivan ja itsenäisen työn, jossa olet mukana luomassa kestävämpää yhteiskuntaa.

Pääasiallisina työtehtävinäsi vastaat WWF Suomen ruokatyön sisällöistä ja toimit EU:n rahoittamassa nelivuotisessa Eat4Change -hankkeessa (wwf.fi/eat4change) Suomen toimiston projektikoordinaattorina. Työmme painottuu kuluttajavaikuttamiseen mutta työnkuvaasi kuuluu ruokateema laajemminkin, esimerkiksi ruoantuotantoon, metsäkatoon, tuotantoketjuihin ja maatalouspolitiikkaan liittyviä kysymyksiä. Työssäsi pääset kehittämään WWF Suomen ruokatyötä, suunnittelemaan projekteja yhteistyökumppanien kanssa ja kannustamaan suomalaisia kestävämpiin ruokavalintoihin.

Työnkuvasi vaihtelee raporttien läpikäynnistä ja tiedotteiden muotoilusta tv-esiintymisiin ja vapaaehtoisten WWF Nuorten (18-25v) kouluttamiseen ja tukemiseen. Teet työtäsi osana WWF Suomen ruokatiimiä mutta aktiivisessa yhteistyössä muiden tiimien ja kansainvälisten kollegoiden kanssa. Nautit siis yhteistyöstä, kokonaisuuksien hallinnasta ja monipuolisesta työnkuvasta. Perustamme työmme alati kehittyvään alan tutkimukseen, joten järkähtämättömän näkemyksen sijaan etsimme uteliaisuutta, halua perehtyä ja valmiutta oppia.

Odotamme sinulta:

• Vankkaa asiantuntemusta ruuankulutuksen ympäristövaikutuksista ja perehtyneisyyttä ruokajärjestelmiin
  • Työhön soveltuvaa korkeakoulututkintoa ja työkokemusta
  • Hyviä esiintymistaitoja
  • Projektihallinnan taitoja
  • Sujuvaa suomen ja englannin kielen taitoa

Viestintäosaaminen sekä perehtyneisyys kuluttajakäyttäytymiseen ja/tai ravitsemukseen on tehtävässä vahvuus.

WWF Suomi on useana vuonna ollut Great Place to Work -tutkimuksessa yksi Suomen parhaista työpaikoista. Myös vuoden 2019 selvityksessä saimme Great Place to Work -sertifikaatin. Great Place to Work Institute Finland tekee vuosittain tutkimuksen Suomen parhaista työpaikoista, jotka valitaan pääosin organisaatioiden omien työntekijöiden mielipiteiden perusteella.

Työt alkavat sopimuksen mukaan mahdollisimman pian. WWF Suomen toimisto sijaitsee Helsingin Sörnäisissä mutta töiden tekeminen onnistuu myös etänä tehtävästä riippuen. Lähetä hakemuksesi 2.5.2021 mennessä. Liitä hakemus ja CV:si samaan pdf:ään.

Lisätietoja antaa: Ohjelmajohtaja Stella Höynälänmaa, [email protected], p. 0405073123.

22.4. klo 16-17, 26.4. klo 16-17 ja 29.4. klo 9-10