Viestintäpäällikkö

Haemme viestintäpäällikköä vakituiseen työsuhteeseen WWF Suomeen. Työssäsi vastaat WWF Suomen viestintätiimin vastuulla olevien sisältöjen strategisesta suunnittelusta ja käytännön koordinoinnista.

WWF Suomen viestintäpäällikkönä työskentelet yhdessä kymmenien eri alojen asiantuntijoiden kanssa maailman vakavimpien ympäristöongelmien selättämiseksi. Työssäsi vastaat WWF Suomen viestintätiimin vastuulla olevien sisältöjen strategisesta suunnittelusta ja käytännön koordinoinnista. Vastaat työssäsi etenkin mediaviestinnän, somekanavien, uutiskirjeen ja verkkosivujen ajankohtaissisältöjen kehittämisestä ja tavoitteiden asettamisesta ja seurannasta.

Et toimi hallinnollisena esihenkilönä, mutta ohjaat viestinnän asiantuntijoiden työtä. Neuvot ajankohtaissisältöjen tuotannossa ja kommentoit muun muassa tiedotteita, mielipidekirjoituksia ja verkkoartikkeleita. Annat viestinnän asiantuntijoille myös palautetta sisällöistä. Toimit neljä kertaa vuodessa ilmestyvän WWF-lehden päätoimittajana. Koordinoit poliittiseen vaikuttamiseen liittyvää viestintää ja osallistut yrityksiin liittyvän viestinnän koordinointiin. Huolehdit siitä, että sisällöt ovat WWF:n brändin mukaisia.

Työskentelet viestinnän lisäksi tiiviissä yhteistyössä eri tiimien, kuten suojelutiimin, yritysyhteistyön ja yksityisvarainhankinnan kanssa. Tukenasi työssä toimii viestintäjohtaja.

Edellytämme sinulta soveltuvaa korkeakoulututkintoa, vähintään viiden vuoden kokemusta ja vahvoja näyttöjä viestinnän tai media-alan tehtävistä, erinomaista suomen kielen kirjallista ilmaisua sekä erittäin hyvää englannin kielen osaamista. Tehtävässä edellytetään vahvaa ja strategista näkemystä niin mediaviestinnästä kuin muustakin sisällöntuotannosta ja vaikuttamisviestinnästä. Etsimällämme henkilöllä on erinomainen koordinointi- ja paineensietokyky ja hyvät vuorovaikutustaidot. Lisäksi hän on innostava ja ratkaisukeskeinen. Eduksesi katsotaan kokemus työn ohjaamisesta tai tiimin vetämisestä.

Tarjoamme sinulle muun muassa mahdollisuuden tehdä merkityksellistä työtä, hyvän työyhteisön sekä mielenkiintoisia, monipuolisia ja vastuullisia tehtäviä. WWF on useasti valittu yhdeksi Suomen parhaista työpaikoista Great Place to Work -tutkimuksessa. Työyhteisöösi kuuluu myös koko WWF:n maailmanlaajuinen verkosto.

Työsuhde on vakituinen. Lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi, cv:si ja palkkatoiveesi 25.7.2021 klo 23.59 mennessä hakulinkin kautta.

Viestintäjohtaja Joonas Fritze vastaa tehtävään liittyviin tiedusteluihin perjantaina 16.7. klo 12–14 numerossa 040 840 8500.