© Petteri Tolvanen / WWF
Päivitetty

Lahjoita satavuotiaalle Suomelle palanen suojeltua luontoa

Nyt voit lahjoittaa kauttamme rahaa luonnonsuojelualueen perustamiseen Luontolahjani satavuotiaalle Suomelle -kampanjassa. Valtio kaksinkertaistaa rahoituksen.

Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlan kunniaksi valtio kutsuu maanomistajia perustamaan yksityisiä luonnonsuojelualueita. Valtio osallistuu kampanjaan suojelemalla yksityisten osallistujien suojelualueita vastaavan pinta-alan. Juhlavuoden kampanjan tavoitteena on saada jokaiseen Suomen maakuntaan vähintään 100 hehtaaria uusia, pysyvästi suojeltuja luonnonsuojelualueita.

Nyt myös yksityiset, maata omistamattomat, ihmiset voivat osallistua kampanjaan lahjoittamalla rahaa suojelualueiden perustamiseen WWF:n ja muiden säätiöiden kautta.

Säätiöt sitoutuvat käyttämään kampanjan aikana saadut rahalahjoitukset luonnonsuojelualueeksi tarkoitetun metsä- tai muun luontoalueen ostoon. Luontoalueesta perustetaan pysyvä yksityinen suojelualue ELY-keskuksen päätöksellä. WWF tiedottaa kauttaan hankituista ja rauhoitetuista alueista.

Valtion sitoumus kaksinkertaistaa suojeltu pinta-ala koskee myös säätiöiden keräämillä rahoilla ostettuja alueita. Rahalahjoituksensa tehon voi siis kampanjan aikana tuplata.

Miten voit lahjoittaa rahaa WWF:lle juhlavuoden luonnonsuojelualueen perustamiseen?

• Lahjoita rahaa WWF:n tilille FI40 5780 0710 0305 81
  • Kirjoita viestikenttään teksti ”Luontolahja 100 vuotta”

Heräsikö kysymyksiä? Lisää tietoa Luontolahjani satavuotiaalle Suomelle -kampanjasta saat täältä:
www.luontolahjani.fi
www.luontolahjani.fi/fi/kysymyksia-ja-vastauksia/

Lisää tietoa WWF:n kautta lahjoittamisesta: Suojelujohtaja Jari Luukkonen, WWF, puh. 040 5850020