Nuortentiimi 2016 © Mitro Härkönen / WWF
Päivitetty

Nuorten tiimi

WWF Suomen Nuorten tiimi on ryhmä vapaaehtoisia, jotka ovat mukana ideoimassa, suunnittelemassa ja toteuttamassa kanssamme keskeisiin teemoihimme liittyviä projekteja. Nuorten tiimi järjestää kanssamme kampanjoita, tapahtumia ja innostaa tuhannet suomalaiset mukaan WWF:n toimintaan.

Tule mukaan WWF:n Nuorten tiimiin!

Haemme uusia jäseniä WWF:n Nuorten tiimiin tekemään kanssamme työtä vastuullisempien ruokavalintojen puolesta. Nuorten tiimissä pääset mukaan vaikuttamaan, toimimaan ja innostamaan muut nuoret ympäri maata mukaan kestävämpiin elämäntapoihin.

Lisää aurinkoenergiaa! Jenny Matikainen / WWF
© Jenny Matikainen / WWF
Lisää aurinkoenergiaa!
Vuonna 2014 Nuorten tiimin jäsenet luovuttivat pääministeri Alexander Stubbille 22 000 kansalaisen allekirjoittaman vetoomuksen aurinkoenergian edistämiseksi.
Seuraavaa sukupolvea innostamassa Tuija Korpinen
© Tuija Korpinen
Seuraavaa sukupolvea innostamassa
Pienet koululaiset tarvitsevat esikuvia ja tukea oman äänensä kuuluville saamiseksi. Nuorten tiimissä pääset työskentelemään näiden maailman valloittavimpien luonnonsuojelijoiden kanssa.
Marssilla vahvan ilmastosopimuksen puolesta Mari Pasula / WWF
© Mari Pasula / WWF
Marssilla vahvan ilmastosopimuksen puolesta
Pariisin ilmastokokouksen alkaessa vuonna 2015 yli puoli miljoonaa ihmistä marssi maailman kaduilla vaatien parempaa ilmastopolitiikkaa ja vahvempia toimia ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi.
Jätevedet eivät kuulu Itämereen Joonas Fritze / WWF
© Joonas Fritze / WWF
Jätevedet eivät kuulu Itämereen
Nuorten tiimi mukana nostamassa esiin kansainvälisten risteilijöiden jätevesiongelmaa keväällä 2015.

Hae mukaan Nuorten tiimiin, jos olet

• 18–25-vuotias ja asut pääkaupunkiseudulla
  • kiinnostunut ympäristöstä, ruuasta ja sen ympäristövaikutuksista
  • halukas vaikuttamaan ruuan kulutuksen kestävyyteen eri keinoin, mm. valo- tai videokuvaamalla, kirjoittamalla, bloggaamalla, kokkaamalla, tekemällä poliittista vaikuttamistyötä, tuottamalla tapahtumia tai esiintymällä.
  • yhteistyökykyinen, mutta valmis työskentelemään myös itsenäisesti tiimin omien projektien parissa
  • valmis sitoutumaan toimintaan sekä antamaan aikaasi ja osaamistasi tiimin käyttöön
  • valmis kohtaamaan ihmisiä erilaisissa tilaisuuksissa ja tapahtumissa
  • valmis toimimaan aktiivisesti sosiaalisessa mediassa

Nuorten tiimissä pääset

• Vaikuttamaan lajitovereiden ruokailutottumuksiin. Pääset myös ideoimaan sitä, miten muutos kestäviin ruokavalintoihin saadaan aikaan ja miten tavoitetaan suomalaiset nuoret. WWF julkaisi helmikuussa Lihaoppaan, joka kannustaa suomalaisia tekemään vastuullisempia valintoja ja vähentämään lihankulutustaan. Nuorten tiimi on tehnyt kanssamme ruokatyötä mm. omien vaikutasyömällä.fi-sivujen kautta. Tiimissä pääset ideoimaan ja toteuttamaan vaikuttamistyötä eteenpäin.
  • Toteuttamaan ruoka-aiheisia kyselyitä, haasteita, tempauksia ja tapahtumia. Jatkamaan ja kehittämään tiimin oman nettisivua.
  • Tekemäänkansainvälistä yhteistyötä muiden WWF:n Nuorten tiimien kanssa mm. Earth Hourin puitteissa.
  • Ideoimaan ja kehittämään Nuorten tiimi -toiminnan laajentumista ja jalkautumista muutamiin isoihin kaupunkeihin.
  • Oppimaan WWF:n suojelutyöstä, viestinnästä ja tapahtumatuottamisesta.
  • Toimimaan yhdessä WWF:n huippuasiantuntijoiden kanssa

WWF:n Nuorten tiimi toimii ajalla 1.12.2017–1.6.2019. Tiimi tapaa säännöllisesti 1–2 kertaa kuukaudessa arki-iltana ja tarpeen mukaan useamminkin. Tiimi tapaa ensimmäisen kerran joulukuussa, ja aloitusleiri järjestetään tammikuussa. Lisäksi tiimi on mukana erilaisissa tapahtumissa ja tilaisuuksissa sekä toimii itsenäisesti pienemmissä ryhmissä tapaamisten välissä. Tehtävästä ei makseta palkkaa, mutta matkakulut korvataan. Tiimissä toimimisesta saa todistuksen.

Hae mukaan 26.10. mennessä!

Lähetä meille vapaamuotoinen hakemus 26.10.2017 mennessä. Kerro hakemuksessa, miksi juuri sinä olet oikea henkilö tiimiimme ja miksi haluat mukaan. Mitä haluaisit päästä tekemään tiimissä? Onko sinulla erityisiä intohimoja tai osaamista, joita haluaisit tuoda tiimin käyttöön? Kuinka paljon pystyt käyttämään aikaa tiimin toimintaan? Hakijoista osa valitaan haastatteluihin, joiden perusteella lopullinen valinta tehdään. Hakijoille ilmoitetaan jatkoon pääsystä perjantaina 27.10., haastattelut pidetään viikolla 44.

Tiedustelut ja hakemukset Sanna Koskiselle osoitteeseen: sanna.koskinen@wwf.fi