Tallink © Tallink
Päivitetty

AS Tallink Grupp

Tallink Silja Oy & AS Tallink Grupp ja WWF Suomi tekevät pitkäjänteistä yhteistyötä Itämeren suojelemiseksi.

Yhteistyön tavoitteena on edistää Tallinkin ja Silja Linen laivaliikenteen ympäristövastuullisuutta, kertoa matkustajille Itämeren suojelun tärkeydestä sekä pitää yllä Tallinkin ja Silja Linen henkilökunnan ympäristötietoisuutta.

Tavoitteiden saavuttamiseksi on muun muassa edistetty kierrätystä Tallinkin ja Siljan Linen laivoilla sekä pienennetty laivojen aiheuttamia päästöjä. Yhteistyö on näkynyt myös Silja Linen laivojen ravintoloiden kalatarjonnassa, joka on pyrkinyt noudattamaan WWF:n Kalaoppaan linjauksia. WWF on kouluttanut Tallink Siljan henkilökuntaa Itämeren suojeluun liittyvistä aiheista sekä osaksi WWF:n vapaaehtoisia öljyntorjuntajoukkoja.

Tallink Siljan ja WWF:n yhteistyö alkoi vuonna 2001 Silja Linen aluksilla. Silja Line toimi pitkään WWF:n Operaatio Merenneidon tukijana ja on järjestänyt myös varainkeruukampanjoita Itämeren hyväksi. Uusi laajempi sopimus AS Tallink Gruppin kanssa solmittiin maaliskuussa 2016 ja samalla yhtiöstä tuli yksi WWF Suomen pääyhteistyökumppaneista.

Lue lisää Tallinkista