Fazer

Yhteistyökumppani

WWF ja Fazer tekevät yhteistyötä kestävän ruuantuotannon edistämiseksi. Monivuotisen yhteistyön tavoitteena on etsiä keinoja ja huomioida entistä laajemmin Fazerin toiminnan vaikutukset luonnon monimuotoisuuden edistämiseen. Fazerin yksi painopiste on kasvipohjaisen tuotevalikoiman lisääminen. Yritys haluaa yhteistyöllä kannustaa myös omaa henkilöstöään, asiakkaitaan ja muita sidosryhmiään vastuullisempiin toimintatapoihin.

Esimerkkejä yhteistyöstä:

  • WWF on ollut mukana vaikuttamassa Fazerin palmuöljysitoumuksen sisältöön ja metsäkatoa hillitseviin linjauksiin.
  • Vaikutamme yhdessä siihen, että Fazerin tuotteet ja palvelut tukevat kuluttajia kestävien valintojen tekemisessä.
  • Olemme järjestäneet yhteistyössä tilaisuuksia ja viestineet kestävistä ruokavalinnoista ja ruokahävikistä.
  • Olemme tehneet yhteistyötä kalastuksen ja kalahankinnan vastuullisuuden edistämiseksi. Fazer noudattaa ravintoloidensa kalavalinnoissa WWF:n Kalaoppaan suosituksia.

Yhteistyö alkoi vuonna 2011.

Lue lisää: WWF:n ja Fazerin yhteistyö jatkuu kestävän ruuantuotannon edistämiseksi

Ruuan tuotanto ja ruo­kai­lu­tot­tu­muk­sem­me vaikuttavat mer­kit­tä­väs­ti ympäristöön. Yhteistyö ja asian­tun­te­muk­sen jakaminen on edellytys siir­ty­mi­sel­le kohti kestävämpää ruu­an­tuo­tan­toa. WWF:n asian­tun­ti­jat ovat tarjonneet tärkeää tukea Fazerin ym­pä­ris­tö­työl­le.

Joséphine Mickwitz
Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Fazer-konserni

Ruuan tuotanto ja ruo­kai­lu­tot­tu­muk­sem­me vaikuttavat mer­kit­tä­väs­ti ympäristöön. Yhteistyö ja asian­tun­te­muk­sen jakaminen on edellytys siir­ty­mi­sel­le kohti kestävämpää ruu­an­tuo­tan­toa. WWF:n asian­tun­ti­jat ovat tarjonneet tärkeää tukea Fazerin ym­pä­ris­tö­työl­le.

Joséphine Mickwitz
Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Fazer-konserni
Fazer

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazer kehittää ruokaa ratkaisuna ympäristön ja liiketoiminnan kestävyyden varmistamiseksi. Yrityksen päämääränä on toimia innovatiivisena suunnannäyttäjänä. Vastuullisuustyötä ohjaa neljä painopistealuetta: ilmasto ja kiertotalous, vastuulliset tuotteet ja innovaatiot, vastuullinen hankinta sekä ihmiset ja hyvinvointi.​