Päivitetty

John West

Yhteistyömuoto: yhteistyökumppani

www.johnwest.fi

Teemme John Westin kanssa yhteistyötä kestävien tonnikalahankintojen edistämiseksi. Tavoitteena on lisätä kuluttajien tietoisuutta tonnikalojen kalastuksen vastuullisuudesta sekä ohjata kuluttajia tekemään kestäviä valintoja, kuten suosimaan ostoksissaan MSC-sertifioituja tonnikalatuotteita.

Yhteistyö Suomessa pohjautuu WWF UK:n ja John Westin sekä sen emoyhtiö Thai Union Europen vuonna 2014 käynnistämään yhteistyöhön kestävien kalahankintojen edistämiseksi. Lisätietoa yhteistyön tavoitteista, toimenpiteistä ja saavutuksista WWF UK:n sivuilla

”Thai Unionin visio on olla maailman luotetuin, johtava kalanjalostustalouden toimija. Vastuullisuus on sisällytetty osaksi Thai Unionin kulttuuria ja se ohjaa toimintaamme nyt ja tulevaisuudessa. Pidämme huolta yhteisistä luonnonvaroistamme tulevien sukupolvien hyväksi. Uusi maailmanlaajuinen visiomme ja missiomme sekä uudet arvomme tuovat meille lisää vastuuta. Tämän vuoksi yhteistyö WWF:n kanssa MCS-periaatteiden omaksumiseksi ja edistämiseksi on meille erityisen tärkeää.”
- Toimitusjohtaja Elisabeth Fleuriot, Thai Union Europe

John West on vuonna 1857 perustettu kalasäilykevalmistaja, joka on tällä hetkellä osa Thai Union Europe -yhtymää. Suomeen John West -tuotteita maahantuo ja markkinoi Lejos Oy.

Yhteistyö alkoi vuonna 2016.

Tiedote: John West ja WWF Suomi käynnistävät yhteistyön