Päivitetty

Kemira

Yhteistyömuoto: lahjoitus

Kemiran logo

Kemira lahjoittaa 40 000 euroa WWF Suomelle Himalajan vesivarantojen suojelutyöhön. Tehokkain keino turvata Himalajan vesivarannot on suojella Nepalin ja Bhutanin metsiä. Lahjoituksella muun muassa perustetaan uusia yhteisömetsiä paikallisten ihmisten kanssa sekä edistetään kestävää metsänhoitoa ja politiikkaa.

”Puhtaan veden mahdollistaminen on Kemiran liiketoiminnan kulmakiviä. Sen vuoksi on luontevaa, että tuemme hanketta, jonka tavoitteena on suojella maailman herkimpiin alueisiin kuuluvan Himalajan vesivarantoja. Ilmastonmuutoksen tuomat muutokset ovat jo arkipäivää paikallisten asukkaiden elämässä, ja pidämme tärkeänä, että voimme osaltamme auttaa niiden vaikutusten hillitsemisessä. Globaalina yhtiönä valitsimme yhteistyökumppaniksi WWF:n, jolla on vahvaa osaamista kansainvälisten hankkeiden koordinoinnista ja erityisesti vesivarantojen suojelusta.”

- Industry & Water -segmentin johtaja Antti Salminen, Kemira

Kemira on globaali kemianyhtiö, joka palvelee asiakkaita runsaasti vettä käyttävillä teollisuudenaloilla. Se tarjoaa asiantuntemusta, sovellusosaamista ja kemikaaleja, jotka parantavat asiakkaiden lopputuotteen laatua sekä prosessi- ja resurssitehokkuutta. Kemira on keskittynyt massa- ja paperi-, öljy- ja kaasuteollisuuteen sekä veden käsittelyyn.

Lue lisää lahjoituksesta

WWF / Steve Morgan