Päivitetty

Nordic Fashion Week

Yhteistyömuoto: royalty

www.helsinkifashionweeklive.com

The Nordic Fashion Week ry suunnittelee uutta, kestävää vaatemallistoa yhdessä innovatiivisten ympäristö- ja cleantech-organisaatioiden kanssa. WWF on mukana suunnitteluprosessissa, jotta mallistosta tulee mahdollisimman ympäristöystävällinen.

Nordic Fashion Week ry lahjoittaa New Normal -malliston tuotteiden myyntihinnasta 60 % WWF:n luonnonsuojelutyöhön.

Vaatteet valmistetaan tekstiilijätteestä ja puupohjaisesta biomassasta syntyvistä kuiduista suljetun kierron tuotantona. Valmis vaatemallisto esitellään Helsinki Fashion Weekissä heinäkuussa 2017 ja se tulee myyntiin vuoden 2018 alussa.

”Tavoitteenamme on luoda vahva, kestävä ja avoin muotiala. Yhteistyöllä ratkaisemme maailmanlaajuisia alan ongelmia ja otamme huomioon myös ympäristöön vaikuttavia elementtejä. Muotituotannon ja tekstiilikierrätyksen uusi normi on kestävyys ja ympäristöystävällisyys. Tämän saavutamme yhteistyössä WWF:n kanssa."
- Johtaja Evelyn Moradzadeh, Nordic Fashion Week ry

Helsinki Fashion Weekin tiedote: Helsinki Fashion Week launches new sustainable fashion collection: 'The New Normal'