Päivitetty

Stockmann

Yhteistyömuoto: royalty

www.stockmann.com

Elokuussa 2018 Stockmann tarjosi asiakkailleen mahdollisuuden lahjoittaa ostostensa yhteydessä haluamansa summan WWF:lle Itämeren luonnonsuojelutyöhön. Kampanja oli viikonlopun mittainen ja se järjestettiin Suomen luonnon päivän kunniaksi.

Syyskuussa 2017 Stockmann lahjoitti kuukauden ajan jokaisesta ostamatta jääneestä muovi- tai paperikassista tai ostetusta kestokassista 5 senttiä WWF:lle Itämeren suojelutyöhön. Kampanjan piiriin kuuluivat Stockmannin omat muovi- ja paperikassit ja se toteutettiin Stockmannin kaikissa tavarataloissa Suomessa.

Lisäksi syksyn 2017 Hullujen päivien aikana myytyjen kestokassien tuotto lahjoitettiin kokonaisuudessaan WWF:lle Itämeren suojelutyöhön.

”Etsimme jatkuvasti keinoja pienentää toimintamme ympäristövaikutuksia. Olemme iloisia voidessamme kampanjoida ostoskassien vähentämiseksi ja samalla osaltamme pienentää muoviroskan määrää merissä. Siksi on luonnollista ohjata kampanjasta saatavat varat WWF:lle Itämeren suojelutyöhön."
- Viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Nora Malin, Stockmann

Stockmannin artikkeli: Kuinka monta kassia voimme jättää ostamatta syyskuussa?

Stockmannin tiedote: Jo 100 000 asiakasta jättänyt kassin ostamatta

Stockmannin tiedote: Stockmannin kassikampanja poiki 311 765 lahjoitusta Itämeren hyväksi

Stockmann tiedote: Stockmann ja WWF järjestävät lahjoituskampanjan Suomen luonnon päivän kunniaksi

Stockmann tiedote: Stockmannin ja WWF:n lahjoituskampanja keräsi varoja Itämeren hyväksi