Päivitetty

K-ryhmä

Yhteistyömuoto: pääyhteistyökumppani

www.kesko.fi

Teemme yhteistyötä K-ryhmän (Kesko ja K-kaupat) kanssa uhanalaisten vaelluskalakantojen pelastamiseksi ja palauttamiseksi.

Lähdemme yhdessä  kartoittamaan eri puolilta Suomea löytyviä tuhansia vaelluskalojen kutuesteitä ja poistamaan niitä talkoohengessä yhdessä maanomistajien ja paikallisten K-kauppiaiden kanssa. Yhteistyön alkuvaiheessa keskitytään kutuesteiden kartoittamiseen ja toimintamallin pilotointiin. Varsinainen talkootoiminta kutuesteiden purkamiseksi alkaa vuonna 2018.

Yhteistyö on jatkumoa K-ryhmän pitkäjänteisesti tekemälle työlle kestävien kalakantojen turvaamiseksi. K-ryhmä on noudattanut tarkasti WWF:n Kalaoppaan suosituksia ja K-ryhmän kala- ja äyriäislinjaus täyttää kymmenen vuotta vuonna 2018.

"WWF on yksi maailman arvostetuimmista ympäristöjärjestöistä. Monivuotinen yhteistyömme antaa meille mahdollisuuden tehdä konkreettista vastuullisuustyötä. Pääsemme nyt oikeasti laittamaan kumisaappaat jalkaan ja kädet saveen.”
- Vastuullisuusjohtaja Matti Kalervo, Kesko

Kesko on suomalainen yritys, joka toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Kesko on vuonna 2017 valittu maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalle sijalle 25 ja samalla maailman vastuullisimmaksi kaupan alan yritykseksi.

Kesko on ensimmäinen suomalainen yritys, jonka Science Based Targets -ilmastotavoitteet on hyväksytty.

Yhteistyö alkoi vuonna 2017.

Tiedote: K-ryhmä ja WWF yhteistyöhön uhanalaisten vaelluskalojen puolesta: "Kuteminen kuuluu kaikille"

Tutustu K-kalapolut -sivuun

Lue lisää WWF:n virtavesityöstä