Nuorisojulistus © Pauliina Heinänen / WWF
Päivitetty

Tapahtumat

WWF on mukana erilaisissa tapahtumissa, joissa monissa myös ympäristökasvatus on edustettuna. Poimi tapahtumista kiinnostavimmat ja sinulle parhaiten sopivat ja tule mukaan!

Kutsu kokoamaan lasten ja nuorten Suomenlahti-julistusta

Tänä vuonna vietetään kansainvälistä Suomenlahti-vuotta. Teemavuosi kokoaa yhteen asiantuntijoita, päättäjiä ja kansalaisia Suomesta, Virosta ja Venäjältä. Tavoitteena on työskennellä yhdessä terveen ja turvallisen Suomenlahden puolesta. Lue lisää Suomenlahti-vuodesta.

Ainutlaatuinen ja arvokas Itämeri kaipaa apuamme. Nyt myös lapsilla ja nuorilla on mahdollisuus saada äänensä kuuluviin. WWF Suomi, BMOL (Biologian ja maantieteen opettajien liitto) ja Luonto-Liitto kutsuvat lapset ja nuoret ympäri Suomea kertomaan oman viestinsä meren puolesta.

Osallistuminen on helppoa ja hauskaa! Toteuttakaa tai ideoikaa vapaamuotoinen teos, joka kertoo esimerkiksi mereen liittyvistä toiveista, huolista tai unelmista. Kaikista meille lähetetyistä ideoista tai valmiista teoksista kansallinen nuorten työryhmä valitsee jatkotyöstöä varten Suomen edustajat Viron, Venäjän ja Suomen nuorten yhteistä julistusta varten. Yhteinen julistus esitetään kaikkien kolmen valtion päättäjille.

Aikaa on huhtikuun loppuun saakka. Tervetuloa mukaan! Lue tarkemmat ohjeet täältä.

Maailma koulussa -seminaarit lukuvuonna 13-14

Kepan koordinoima järjestöjen globaalikasvatuksen verkosto järjestää jälleen tänä lukuvuonna sarjan seminaareja, joissa avataan globaaliakasvatuksen sisältöjä sekä luentojen että työpajojen kautta. Seminaarit järjestetään seuraavasti:

18.10.2013 Rauman opettajankoulutuslaitos

25.11.2013 Helsingin yliopisto

3.4.2014 Turun yliopisto

kevät 2014 Turun yliopisto (päivämäärä varmistuu myöhemmin)

Seminaareihin ja työpajoihin osallistuminen on maksutonta. Mukana on myös laaja järjestötori, jossa voi tutustua järjestöjen tarjontaan kouluille ja päiväkodeille.

Lue lisää Kepan verkkosivuilta

Menneet tapahtumat

Heurekan nuorten ilmastokokous 7.11. Vantaa

Tiedekeskus Heureka, Vantaa. Tapahtumassa yläkouluikäiset nuoret ideoivat käytännön toimia ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi, tapasivat asiantuntijoita ja muokkasivat ideoitaan. Kokouspäivän tuloksena jokainen ryhmä nuoria vei kotiseudulleen toteuttamiskelpoisen suunnitelman.

Nuorten RuutiExpo 8.11.,Helsinki

Kaupungintalo, Helsinki. Nuorten tapahtuma, jossa etsittiin tapoja vaikuttaa. RuutiExpo on ilmainen ja avoin kaiken ikäisille nuorille. Ohjelman seuraamisen ohella nuorilla oli mahdollisuus osallistua erilaisiin työpajoihin vaikuttamisen saralta.