WWF Koulussa © Heta Happonen / WWF
Päivitetty

Pandahaaste

WWF ja panda esittävät muutaman kerran vuodessa kouluille haasteen kestävien elämäntapojen vahvistamiseksi. Pandahaasteeseen osallistuminen on helppoa: otatte valokuvan toiminnastanne ja jaatte sen muiden kanssa. Parhaat ideat palkitaan!

Näin osallistutte pandahaasteeseen

Vesitutkimuksia Suolijärvellä WWF / Essi Aarnio-Linnanvuori
© WWF / Essi Aarnio-Linnanvuori

Syksyn pandahaasteen teemana on vesi. Tehkää tutkimusretki vesistön rantaan, pohtikaa veden merkitystä maailmassa tai keksikää kivoja vinkkejä veden säästöön koulussa tai muualla! Rantaretkelle kannattaa ottaa mukaan WWF:n uudet vesiaiheiset mobiilioppimateriaalit

Osallistuminen tapahtuu valokuvalla. Osallistua voi luokan, koulun ympäristöryhmän, luontokerhon tai jonkin muun luontevan ryhmän kanssa. Ottakaa vesiaiheisesta toiminnastanne tai tuotoksestanne valokuva ja jakakaa se Instagramissa tai Twitterissä liittämällä mukaan #pandahaaste. Muistakaa myös mainita ryhmänne ja koulunne nimi sekä kertoa, mistä kuvassa on kyse.

Jos teillä ei ole käytössänne Instagram- tai Twitter-tiliä, voitte ladata kuvan täallä. Tällöin panda postaa sen puolestanne!

Osallistumisaikaa on su 12.11. asti. Innostavimman kuvan jakanut ryhmä palkitaan vesikiikarilla. Kaikkien osallistuneiden ryhmien kesken arvotaan heijastimet koko ryhmälle. Lisäksi varhainen vesilintu kalan nappaa - kaikkien syyskuun loppuun mennessä osallistuneiden ryhmien kesken arvotaan ylimääräisenä palkintona salainen ase vedensäästöön!