Päivitetty

Kierrätysvaatemuotinäytös

Koko koululle järjestetty muotinaytös oli hieno päätös kierrätysaiheiselle teemaviikolle. Eri luokka-asteet osallistuivat omalla tavallaan ja materiaalien uudelleenkäyttö tuli tutuksi.

Mitä teimme?

Halukkaat yhdeksäsluokkalaiset valmistivat käsitöiden päättötyönä vaatteita muotinäytökseen. Viides- ja kuudesluokkalaiset esittelivät vaatteet ja lisäksi olivat itse valmistaneet kasseja kierrätysmateriaaleista. Muotinäytös esitettiin koko koululle ja myös koulun kierrätysräp-kisan voittaja esiintyi näytöksessä.

Kauanko meni aikaa?

Näytöksen toteutus suunniteltiin jo syksyllä. Yhdeksäsluokkalaiset valmistivat vaatteita kevätlukukauden aikana. Viides- ja kuudesluokkalaiset tekivät kasseja kahden viikon aikana kuvaamataidon ja käsityön tunneilla.

Mitä saimme aikaiseksi?

Yhdessä tuunasimme vanhasta uutta, se opetti materiaalien kunnioitusta ja uudelleen käyttöä. Muotinäytös oli kierrätysteemavuoden päätöstapahtuma ja juhlisti hienosti tehtyä työtä.

Idean jakoi

WWF. Tämä toteutus on kuvitteellinen esimerkki WWF:n Kestävän kehityksen opintopiirien ideasadon pohjalta. Alkuperäinen idea: Puistolan peruskoulu, Helsinki