Julkaistu

Lähiympäristö kartaksi

Oppilaiden itse valitsemia reittejä kulkeneella arvioivalla kävelykierroksella huomioitiin lähiseudun ihania ja ikäviä asioita. Tuloksena oli luokan yhteinen kokemuksellinen kartta koulun lähiympäristöstä.

Mitä teimme?

Teimme arvioivan kävelykierroksen koulun lähiympäristöön. Tarkoituksena oli huomioida positiivisia (kauniita, viihtyisiä, mielenkiitoisia ja tärkeitä) ja negatiivisia (tylsiä, rumia, rikkinäisiä ja vaarallisia) asioita ympäristöstä.

Kukin ryhmä suunnitteli reitin ennakkoon ja valitsi neljä kohdetta kuvattavaksi. Kohteet arvioitiin positiivisiksi tai negatiivisiksi sekä kuviin liitettiin sanallisia kommentteja. Kaikkien ryhmien reitit ja kuvat koottiin luokassa samalle pohjalle. 

Kauanko meni aikaa?

Toteutettiin yhden päivän aikana.

Mitä saimme aikaiseksi?

Saimme tuloksena aikaiseksi luokan yhteisen kokemuksellisen kartan lähiympäristöstämme.

Idean jakoi

Sotungin koulu, Vantaa