©  Lode Saidane/WWF
Päivitetty

Työpaikat

WWF:ssä on töissä monenlaisen koulutuksen saaneita ihmisiä: ympäristökysymysten, viestinnän, markkinoinnin, talouden ja hallinnon asiantuntijoita. Alta löydät nyt avoinna olevat työpaikkamme. Tahdotko joukkoomme tekemään työtä ihmisten ekologisen jalanjäljen pienentämiseksi ja luonnon monimuotoisuuden suojelemiseksi?

WWF on maailmanlaajuinen, aikaansaava ympäristöjärjestö, joka innostaa ihmisiä ja yhteisöjä toimimaan ympäristön suojelemiseksi. Tavoitteenamme on rakentaa tulevaisuus, jossa ihminen ja luonto elävät tasapainossa. WWF on kansainvälisesti perustettu vuonna 1961 ja Suomessa olemme toimineet vuodesta 1972. Suojelustrategiamme mukaiset painopisteet ovat ekologisen jalanjäljen pienentäminen ja luonnon monimuotoisuuden tilan parantaminen. Toimimme ilmastonmuutoksen hidastamiseksi, kestävien tuotanto- ja kulutustapojen edistämiseksi, merten, metsien ja uhanalaisten lajien suojelemiseksi sekä ympäristökasvatuksen tekemiseksi Suomessa ja kehitysyhteistyöhankkeissamme.

WWF on yksi Suomen parhaista työpaikoista

WWF Suomi valittiin vuoden 2014 Great Place to Work -kilpailussa yhdeksi Suomen parhaista työpaikoista. Great Place to Work Institute Finland tekee vuosittain tutkimuksen Suomen parhaista työpaikoista, jotka valitaan pääosin organisaatioiden omien työntekijöiden mielipiteiden perusteella.

WWF Suomi pyrkii kaikin tavoin kunnioittamaan työntekijöiden ja työnhakijoiden yksityisyydensuojaa. Tietosuojaselosteessamme kuvataan ne periaatteet, joiden mukaisesti WWF Suomi käsittelee työhakemuksen jättäneiden työnhakijoiden henkilötietoja.

Tutustu WWF Suomen työnhakijarekisterin tietosuojaselosteeseen.

Avoimet työpaikat

Tule WWF-lähettilääksi syksyllä 2019 käynnistyvälle koulukiertueelle!

WWF-lähettiläät tekevät merkittävää ympäristökasvatustyötä kouluissa ja toimivat WWF:n kasvoina eri-ikäisten oppijoiden parissa. Vuodesta 2009 lähtien WWF:n koulukiertueet ovat tavoittaneet jo yli 150 000 lasta ja nuorta. Haemme nyt uusia lähettiläitä syksyllä 2019 käynnistyvälle, yläkouluille, lukioille ja ammatillisille oppilaitoksille suunnatulle kiertueelle. Ensimmäistä kertaa tarjoamme vierailuja myös ammattikorkeakouluille ja yliopistoille. Kiertue jatkuu kaksi vuotta. Sen tavoitteena on tarjota yli tuhat oppituntia ja tavoittaa nuoria mahdollisimman kattavasti eri puolilla maata.

Lähettilään toimenkuvaan kuuluu toiminnallisten oppituntien pitäminen WWF:n laatimien sisältöjen pohjalta sekä itsenäinen tuntien sopiminen oppilaitosten kanssa. WWF-lähettiläät tekevät vierailuita oman aikataulunsa ja elämäntilanteensa mukaisesti. Koulutukseen osallistuneiden lähettiläiden toivotaan kuitenkin pitävän vähintään kymmenen oppituntia kiertueen aikana.

Kiertueen teema on ruoka, sillä ympäristön kannalta tärkeimmät arjen valintamme koskevat ruokaa. Ruuantuotanto on tällä hetkellä maailmanlaajuisesti yksi suurimmista yksittäisistä kasvihuonekaasujen aiheuttajista. Ruuantuotanto on myös suurimpia syitä maailman villieläinten määrän romahtamiseen.

Kaksipäiväinen lähettiläskoulutus pidetään pe–la 20.-21.9. Helsingissä. Koulutuksessa käydään läpi WWF-lähettiläänä toimimisen käytäntöjä, perehdytään perusteellisesti kiertueen teemaan, opetellaan ruokakiertueen oppitunnin sisältö aktiviteetteineen ja harjoitellaan esiintymistä.

Lähettiläiksi toivotaan esiintymistaitoisia ja innostavia persoonia eri puolilta Suomea. Kokemus nuorten kanssa toimimisesta sekä ruoka- tai ympäristöosaaminen ovat eduksi, mutta eivät välttämättömiä.

Kouluvierailuista maksetaan tuntipalkkio. Lisäksi lähettiläiden matkat koulutukseen ja oppilaitoksiin korvataan. Lähettiläitä koulutetaan enintään 40.

Jos olet kiinnostunut ryhtymään WWF-lähettilääksi, lähetä vapaamuotoinen hakemus 12.5.2019 mennessä ympäristökasvatuksen harjoittelija Siiri Jaakkolalle sähköpostitse siiri.jaakkola@wwf.fi.

Lisätiedot

Sanna Koskinen, ympäristökasvatuksen johtava asiantuntija, p. 050 5165 404, sanna.koskinen@wwf.fi

Harjoittelupaikat

WWF ottaa säännöllisesti harjoittelijoita erilaisiin projekteihin ja muihin tehtäviin.

Suojelutiimi (suomalainen luonto, meret ja arktinen luonto, ekologinen jalanjälki, kansainvälinen kehitys ja ympäristökasvatus) tarjoaa harjoittelupaikkoja alan opiskelijoille. Harjoittelujakson kesto on 3-6 kk. Edellytämme harjoittelijoilta vähintään kolmen vuoden opintoja ympäristönsuojeluun liittyvältä alalta. Ilmoitamme avoimista paikoista tällä sivulla. Tällä hetkellä paikka on täytetty kesän yli. Lisätietoja suojelutiimin harjoittelupaikoista: suojeluasiantuntija Tanja Pirinen, tanja.pirinen@wwf.fi.

Viestintätiimi tarjoaa harjoittelupaikkoja alan opiskelijoille. Lisätietoja viestinnän harjoittelupaikoista: viestintäjohtaja Anne Brax, anne.brax@wwf.fi.

Yritysyhteistyössä ei ole tällä hetkellä vapaita harjoittelupaikkoja.

Yksityisvarainhankinnassa ei ole tänä vuonna harjoittelupaikkaa.

Talous- ja hallinto-osastolla ei ole tänä vuonna harjoittelupaikkaa.

Etsimme varainhankkijoita (feissareita)

Yhteistyökumppanimme Promotion Point Oy hakee työntekijöitä ympäri Suomea hankkimaan uusia kuukausilahjoittajia WWF:lle.

Tämä työ sopii hyvin sekä opiskelun ohessa että toisen työn ohessa tehtäväksi tai kokopäiväisemmäksi työksi. Yhteistyökumppanimme tarjoavat sinulle joustavuutta sekä työajoissa että viikoittaisessa tuntimäärässä ja kouluttavat sinut tehtävään.

WWF:n tukijat ovat mukana pelastamassa maailman ainutlaatuisimpia luontokokonaisuuksia. Yhdessä rakennamme tulevaisuuden, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa. Tukijoiden avulla suojelemme luontoa yhdessä ja ratkaisemme maapallon vakavimpia ympäristöongelmia innostamalla ihmiset mukaan muutokseen ympäristömme ja hyvinvointimme puolesta.

Uusien kuukausilahjoittajien hankinta ständeillä. Varainhankkija ottaa aktiivisesti kontaktia ihmisiin ja kertoo heille WWF:n toiminnasta, tavoitteista ja haasteista, tavoitteenaan innostaa henkilöitä ryhtymään säännöllisiksi tukijoiksi eli kummeiksi.

Tarvitset onnistuaksesi varainhankinnassa:

• halua onnistua ja omaksua uusia taitoja
  • sitoutumiskykyä ja luotettavuutta
  • itsenäisyyttä ja oma-aloitteisuutta
  • yhteistyökykyä

Mikäli kiinnostuit varainhankkijan työstä, ota rohkeasti yhteyttä yhteistyökumppaniimme:

Varainhankinta ständeillä mm. ostoskeskuksissa:

Promotion Point Oy
Frans Van Der Geer: frans.vandergeer@promotionpoint.fi, puh. 045 849 6465