©  Lode Saidane/WWF
Päivitetty

Työpaikat

WWF:ssä on töissä monenlaisen koulutuksen saaneita ihmisiä: ympäristökysymysten, viestinnän, markkinoinnin, talouden ja hallinnon asiantuntijoita. Alta löydät nyt avoinna olevat työpaikkamme. Tahdotko joukkoomme tekemään työtä ihmisten ekologisen jalanjäljen pienentämiseksi ja luonnon monimuotoisuuden suojelemiseksi?

WWF on maailmanlaajuinen, aikaansaava ympäristöjärjestö, joka innostaa ihmisiä ja yhteisöjä toimimaan ympäristön suojelemiseksi. Tavoitteenamme on rakentaa tulevaisuus, jossa ihminen ja luonto elävät tasapainossa. WWF on kansainvälisesti perustettu vuonna 1961 ja Suomessa olemme toimineet vuodesta 1972. Suojelustrategiamme mukaiset painopisteet ovat ekologisen jalanjäljen pienentäminen ja luonnon monimuotoisuuden tilan parantaminen. Toimimme ilmastonmuutoksen hidastamiseksi, kestävien tuotanto- ja kulutustapojen edistämiseksi, merten, metsien ja uhanalaisten lajien suojelemiseksi sekä ympäristökasvatuksen tekemiseksi Suomessa ja kehitysyhteistyöhankkeissamme.

WWF on yksi Suomen parhaista työpaikoista

WWF Suomi valittiin vuoden 2014 Great Place to Work -kilpailussa yhdeksi Suomen parhaista työpaikoista. Great Place to Work Institute Finland tekee vuosittain tutkimuksen Suomen parhaista työpaikoista, jotka valitaan pääosin organisaatioiden omien työntekijöiden mielipiteiden perusteella.

Haemme tällä hetkellä:

Viestinnän asiantuntijaa kolmen vuoden määräaikaiseen tehtävään

Keskeisiä työtehtäviäsi ovat mediaviestintä, tapahtumien järjestäminen, sisällön suunnittelu ja tuottaminen sosiaalisen median kanaviin sekä kielenhuolto. Työtehtäväsi liittyvät erityisesti Itämereen, virtavesiin ja uhanalaisten kalojen suojeluun. Tarvittaessa työskentelet kaikkien WWF:n aihealueiden parissa.

Edellytämme sinulta viestintäalan korkeakoulututkintoa, erinomaista ja oivaltavaa suomen kielen ja hyvää englannin kielen taitoa. Pidämme erityisesti arvossa sosiaalisen median suvereenia hallintaa, erinomaisia visuaalisen viestinnän taitoja, erehtymätöntä uutisvainua sekä kiinnostusta ympäristön- ja luonnonsuojeluun.

Myös valmius lyhytkestoisiin työmatkoihin on tarpeen, sillä viestimme ympäri Suomea sijaitsevista kenttähankkeistamme ja osallistumme sekä WWF:n kansainväliseen Itämeri-työhön että Euroopan laajuiseen virtavesityöhön. Ajokortti on tehtävässä eduksi kenttätöiden takia. Työt alkavat mahdollisimman pian toimistossamme Helsingin Sörnäisissä.

Hakemukset 28.12.2017 klo 23.55 mennessä osoitteeseen rekrytointi@wwf.fi otsikolla ”Viestinnän asiantuntija”.

Joulun ja vuodenvaihteen lomien ja matkojen takia lisätietoja tehtävästä saa puhelimitse 21.12. saakka viestintäjohtaja Anne Brax, puh. 050 3671 888, anne.brax@wwf.fi.

Itämeren kuormituksen vähentämisen asiantuntijaa kolmen vuoden määräaikaiseen tehtävään

Haemme asiantuntijaa, joka keskittyy laaja-alaisesti Itämeren valuma-alueen kuormituksen, erityisesti maa- ja metsätalouden ravinne- ja kiintoainekuormituksen vähentämiseen. Kuormituksen vähentämiseksi toteutetaan erilaisia konkreettisia vesiensuojelutoimenpiteitä, joiden suunnittelusta ja toteuttamisesta uusi asiantuntija on vastuussa. Osa työajasta voidaan käyttää merten muoviroskaongelman torjumiseen.

Odotamme sinulta työhön soveltuvaa korkeakoulututkintoa ja useamman vuoden työkokemusta aihepiiristä, erinomaista esiintymiskykyä sekä yhteistyökykyä tiimissämme ja useiden eri yhteistyötahojen kanssa. Edellytämme lisäksi sujuvaa englannin kielen taitoa, ruotsin kielen taito katsotaan eduksi.

Tehtävän hoitaminen edellyttää käytännön työn osaamista maa- ja metsätalouden kuormituksesta, erilaisten vesiensuojelutoimenpiteiden suunnittelusta ja toteuttamisesta yhteistyössä maanomistajien ja muiden tahojen kanssa. Euroopan yhteinen maatalouspolitiikka ja kansallinen ympäristökorvausjärjestelmä ovat sinulle hyvin tuttuja. Tulet tekemään läheistä yhteistyötä koko WWF:n meritiimin kanssa toimistossamme Helsingin Sörnäisissä. Merkittävä osa työstä tapahtuu kuitenkin myös oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti maastossa. Ajokortti on työssä ehdoton. Työt alkavat heti kun mahdollista.

Lähetä hakemuksesi, palkkatoivomuksesi ja CV:si sähköpostin YHTENÄ liitteenä 28.12.2017 klo 23.55 mennessä osoitteeseen rekrytointi@wwf.fi otsikolla ”Kuormitusasiantuntija”.

Joulun ja vuodenvaihteen lomien ja matkojen takia lisätietoja tehtävästä saa puhelimitse 21.12. saakka ohjelmapäällikkö Sampsa Vilhunen, puh. 040 550 3854 ja suojelujohtaja Jari Luukkonen, puh. 040 585 0020.

Virtavesien kunnostamisen asiantuntijaa kolmen vuoden määräaikaiseen tehtävään

Haemme lisävoimia WWF Suomen virtavesien suojelutyön vahvistamiseksi. Työ keskittyy turhien nousuesteiden poistamiseen ja muuhun virtavesielinympäristöjen kunnostamiseen.

Odotamme sinulta työhön soveltuvaa korkeakoulututkintoa tai muuta sopivaa koulutusta ja useamman vuoden työkokemusta aihepiiristä, erinomaista esiintymiskykyä sekä hyvää olemassa olevien yhteistyöverkostojen tuntemusta. Edellytämme erinomaista suomen kielen taitoa, lisäksi englannin ja ruotsin kielen taidot katsotaan eduksi.

Tehtävän hoitaminen edellyttää käytännön työn osaamista patojen poistamisesta, erilaisten virtavesikunnostustöiden suunnittelusta ja toteuttamisesta sekä tapahtumien järjestämisestä ja työn ohjauksesta kenttäolosuhteissa. Tulet tekemään läheistä yhteistyötä toisen vastaavan asiantuntijan kuten koko WWF tiiminkin kanssa, toimipaikkana WWF:n toimisto Helsingin Sörnäisissä. Merkittävä osa työstä tapahtuu myös oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti maastossa. Ajokortti on työssä ehdoton. Työt alkavat heti kun mahdollista.

Lähetä hakemuksesi, palkkatoivomuksesi ja CV:si sähköpostin YHTENÄ liitteenä 28.12.2017 klo 23.55 mennessä osoitteeseen rekrytointi@wwf.fi otsikolla ”Virtavesiasiantuntija”.

Harjoittelupaikat

WWF ottaa säännöllisesti harjoittelijoita erilaisiin projekteihin ja muihin tehtäviin.

Suojelutiimi (suomalainen luonto, meret ja arktinen luonto, ekologinen jalanjälki, kansainvälinen kehitys ja ympäristökasvatus) tarjoaa harjoittelupaikkoja alan opiskelijoille. Ilmoitamme avoimista paikoista tällä sivulla. Harjoittelujakson kesto on 3-6 kk ja edellytämme harjoittelijoilta vähintään kolmen vuoden opintoja ympäristönsuojeluun liittyvältä alalta. Tällä hetkellä suojelutiimissä ei ole avoimia harjoittelupaikkoja. Lisätietoja suojelutiimin harjoittelupaikoista: suojeluasiantuntija Tanja Pirinen, tanja.pirinen@wwf.fi.

Viestinnässä ei ole tällä hetkellä vapaita harjoittelupaikkoja.

Yksityisvarainhankinnassa ei ole tänä vuonna harjoittelupaikkaa.

Yritysyhteistyössä ei ole tällä hetkellä vapaita harjoittelupaikkoja.

Etsimme varainkerääjiä (feissareita)

Yhteistyökumppanimme Karma Fundraising Oy ja Promotion Point Oy hakevat työntekijöitä ympäri Suomea hankkimaan uusia kuukausilahjoittajia WWF:lle. Karma fundraising Oy:n ja Promotion Point Oy:n kautta.

Tämä työ sopii hyvin sekä opiskelun ohessa että toisen työn ohessa tehtäväksi tai kokopäiväisemmäksi työksi. Yhteistyökumppanimme tarjoavat sinulle joustavuutta sekä työajoissa että viikoittaisessa tuntimäärässä ja kouluttavat sinut tehtävään.

WWF:n tukijat ovat mukana pelastamassa maailman ainutlaatuisimpia luontokokonaisuuksia. Yhdessä rakennamme tulevaisuuden, jossa ihmiset ja luonto elävät tasapainossa. Tukijoiden avulla suojelemme luontoa yhdessä ja ratkaisemme maapallon vakavimpia ympäristöongelmia innostamalla ihmiset mukaan muutokseen ympäristömme ja hyvinvointimme puolesta.

Uusien kuukausilahjoittajien hankinta tapahtuu ovilla, kaduilla tai ständeillä. Varainkerääjä eli feissari ottaa aktiivisesti kontaktia ihmisiin ja kertoo heille WWF:n toiminnasta, tavoitteista ja haasteista, tavoitteenaan innostaa henkilöitä ryhtymään säännöllisiksi tukijoiksi eli kummeiksi.

Tarvitset onnistuaksesi varainhankinnassa:

• halua onnistua ja omaksua uusia taitoja
  • sitoutumiskykyä ja luotettavuutta
  • itsenäisyyttä ja oma-aloitteisuutta
  • yhteistyökykyä
  • vähintään 18 vuoden ikää
  • suomenkielen taitoa

Mikäli kiinnostuit feissarin työstä, ota rohkeasti yhteyttä yhteistyökumppaneihimme:

Varainkeruu/feissaus ovilla ja kaduilla

Karma Fundraising Oy