Kansalaisten toivotaan lähettävän levähavaintoja älypuhelimella

Operaatio Merenneito on WWF:n suurkampanja Itämeren pelastamiseksi. Operaatio Merenneito tarjoaa yrityksille ja yhteisöille mahdollisuuksia tukea Itämeren suojelutyötä.

Levävahti-nimisessä pilottihankkeessa kerätään tietoa sinilevien ja rakkolevän esiintymisestä ja runsaudesta. Sinilevää on sekä merellä että järvissä, rakkolevä taas on merilaji. Rakkolevän runsaus on merkki hyvinvoivasta merestä, kun taas sinilevä koetaan merkkinä meren tai järven huonosta tilasta.

Levävahti on suunnattu kaikille, jotka liikkuvat vesillä tai veden äärellä ja ovat kiinnostuneita seuraamaan vesien tilaa. Havainnon voi lähettää uimarannalta, mökkirannasta, veneiltäessä tai vaikka lenkiltä rannalla koiran kanssa. Myös tieto siitä, että levää ei ole, on tärkeä.

Operaatio Merenneidon logo.

  • Canon Oy
  • Ejendals Suomi Oy
  • Flow Festival
  • Gyllenberg/SEB
  • Hangon matkailutoimisto
  • Hangon Musiikkijuhlat
  • Juokse meresi edestä
  • Kirjakaari
  • L’Oréal Finland Oy/Garnier
  • Luhta Home/L-Fashion Group
  • MSD Finland
  • Silja Line
  • Sokos/Emotion: We Care Icon
  • Suomen Uusiokuori
  • Toyota

Jos olet kiinnostunut Operaatio Merenneito -työstä, ota yhteyttä yritysyhteistyötiimiin.