Nokia ja kansainvälinen WWF aloittavat maailmanlaajuisen ympäristöyhteistyön

Nokia ja kansainvälinen WWF ovat allekirjoittaneet sopimuksen sidosryhmäkeskustelujen sekä Nokian työntekijöille suunnatun uuden ympäristökoulutuksen käynnistämisestä maailmanlaajuisesti. Sopimus on allekirjoitettu kolmeksi vuodeksi.

Nokia ja WWF toteuttavat useita ohjelmia, joiden puitteissa työntekijät voivat oppia ympäristöasioista. Nokia ja WWF järjestävät yhteistyössä Nokian työntekijöille koulutustapahtumia ja seminaareja sekä edistävät aktiivista keskustelua ympäristöasioista.

”Olennainen osa ympäristöasioidemme entistä parempaa hoitamista on ympäristöajattelun yhdistäminen toimintamme kaikkiin osa-alueisiin,” sanoo Nokian johtaja Veli Sundbäck. ”Yhteistyö WWF:n kanssa tarjoaa työntekijöillemme tilaisuuden suoraan osallistumiseen sekä mahdollisuuden oppia lisää luonnosta ja ympäristöstä.”

”Pyrimme saamaan mahdollisimman monet yritykset ja teollisuudenalat työskentelemään kanssamme suojellaksamme luonnon monimuotoisuutta,” sanoo kansainvälisen WWF:n pääjohtaja Claude Martin. ”Nokia edustaa meille johtavaa yritystä, joka suhtautuu ympäristöasioihin vakavasti. Toiminta Nokian työntekijöiden kanssa kaikkialla maailmassa on kokemus, jonka avulla Nokia ja WWF voivat oppia toisistaan ja auttaa molempia pääsemään tavoitteisiinsa.”

Kansainvälinen, englanninkielinen tiedote on alla.

Lisätietoja:

Nokia, yhtymäviestintä, Puh. 07180 34900, Faksi: 07180 38226,
press.office@nokia.com, www.nokia.com, www.nokia.fi

Suomen WWF, Pääsihteeri Timo Tanninen, Puh. (09) 7740 1052 sekä 040 574 9266, timo.tanninen@wwf.fi, www.panda.org, www.wwf.fi

Nokia and WWF start environmental cooperation worldwide

Nokia and WWF, the conservation organization, have signed an agreement to launch a series of discussions with stakeholders and a new learning initiative for Nokia employees around the world. The agreement has been signed for an initial term of three years.

Nokia, together with WWF, will implement a number of activities enabling employees to learn about environmental matters. Nokia and WWF will cooperate in conducting training workshops and seminars on environmental issues for Nokia employees, and facilitate active dialogue and exchange on environmental issues.

“As part of our drive to further improve our environmental performance, we are working hard to integrate environmental thinking into every aspect of company life”, said Veli Sundbäck, Nokia Executive Vice President. “We welcome this cooperation with WWF as a way of engaging our employees directly and enabling them to learn more about nature and the environment.”

“We aim to mobilize the largest possible number of companies and industries to work with us to protect biodiversity,” said Claude Martin, Director General of WWF International. “With Nokia, we are associating ourselves with a world leader who takes the environment seriously. Engaging with Nokia people around the world will be a good learning experience allowing Nokia and WWF to learn from each other, ultimately helping both organizations to achieve their mission.”

Further information:

Nokia Corporate Communications, Tel. +358 7180 34900, E-mail: press.office@nokia.com

WWF International, Thomas Schultz-Jagow, Tel. +41 22 364 9559, Email: tschultzjagow@wwfint.org

About Nokia

Nokia is the world leader in mobile communications. Backed by its experience, innovation, user-friendliness and secure solutions, the company has become the leading supplier of mobile phones and a leading supplier of mobile, fixed broadband and IP networks. By adding mobility to the Internet Nokia creates new opportunities for companies and further enriches the daily lives of people. Nokia is a broadly held company with listings on six major exchanges.
Nokia is taking care of environmental affairs in order to ensure and enhance its long-term profitability, and to reduce adverse environmental impacts. Nokia wide environmental programs have been built to cover our entire value chain. Environmental work starts from technology and product development and proceeds form sourcing and the environmental management of our own operations to after-sales services.

About WWF

WWF is the one of the world’s largest and most experienced independent conservation organizations, with almost five million supporters and a global network active in more than 90 countries. WWF believes that corporate engagement is a key to achieving sustainable development and corporate best practice. Therefore, WWF works with companies to help them change the way they do business.