Fiskars Group

Lahjoitus Pääyhteistyökumppani

Fiskars Group tukee työtämme lahjoittamalla 50 000 euroa Mekongin alueen monimuotoisen luonnon suojelutyöhön. Lahjoitus tehdään WWF Suomelle, joka kohdentaa tuen Mekongin aluetoimistolle.

Kuuden valtion, Kambodžan, Laosin, Myanmarin, Thaimaan, Vietnamin ja Kiinan eteläisen Yunnanin maakunnan, läpi kulkeva Mekongin jokialue on lajistoltaan maailman toiseksi rikkain. Fiskars Groupin lahjoituksen avulla ehkäisemme metsäkatoa ja elinympäristöjen tuhoutumista, jotka ovat yksiä alueen luonnon suurimmista uhista. Metsien pirstaloituminen nostaa myös riskiä villieläimistä ihmisiin leviäviin tauteihin eli zoonooseihin. Kun eläinten luontaiset elinalueet kaventuvat ja kulkureitit muuttuvat, joutuvat eläimet ja ihmiset aiempaa useammin kohtaamisiin. Suojelemalla Mekongin metsiä voimme samalla ehkäistä uusien pandemioiden kehittymistä.

”Fiskars Group on sitoutunut luomaan kier­to­ta­lout­ta tukevia tuotteita ja palveluita, ja kier­to­ta­lou­den ratkaisujen on osoitettu auttavan myös luonnon mo­ni­muo­toi­suut­ta koskevassa kriisissä. Yhteistyö WWF:n kanssa on meille erinomainen mah­dol­li­suus rakentaa yhdessä vas­tuul­li­sem­paa tu­le­vai­suut­ta.”

Juulia Rantala
Yritysvastuupäällikkö, Fiskars Group

Juulia Rantala
Yritysvastuupäällikkö, Fiskars Group

Lue lisää tiedotteesta: Fiskars Group tukee WWF:n toimintaa luonnon monimuotoisuuden suojelemiseksi Mekongin alueella

Teemme myös royalty-yhteistyötä Fiskars Groupin tuotemerkkien Fiskarsin ja Iittalan kanssa.

Fiskars Groupin visiona on luoda positiivinen, kestävä vaikutus elämänlaatuun. Konserni toimii 30 maassa, ja tuotteita on saatavana yli 100 maassa.