Fiskars

Pääyhteistyökumppani Royalty-yhteistyö

Royalty-tuote: Fiskars kierrätyssakset

Teemme yhteistyötä Fiskarsin kanssa monimuotoisen luonnon suojelemiseksi Suomessa.

Fiskars valmistaa 40 000 kappaleen erikoiserän kierrätyssaksia, joista jokainen saksipari edustaa yhtä eliölajia Suomessa. Fiskars lahjoittaa kierrätyssaksien Suomen yritysmyynnistä 5 prosenttia suojelutyöllemme. Lahjoituksella järjestämme vuonna 2021 talkoita, jotka ovat konkreettinen tapa auttaa luonnonympäristöjä ja niiden runsasta lajikirjoa. Sakset ovat osa Design Recycled -sarjaa, johon lukeutuu myös Iittalan kierrätyslasituotteita.

Kierrätyssakset valmistetaan Suomessa Billnäsin tehtaalla, missä jokainen saksipari testataan käsin. Sakset on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista ja ovat 100 prosenttisesti kierrätettävissä. Niiden kahvaosa on valmistettu uudesta, kotimaassa kehitetystä ja valmistetusta biopohjaisesta materiaalista. Saksien terät ovat myös kierrätettyä ruostumatonta terästä. Fiskars ReNew -kierrätyssaksien kahvamateriaalin hiilijalanjälki on 40 prosenttia pienempi kuin perinteisissä kahvamateriaaleissa.

Kierrätyssakset sekä muut kierrätysmateriaaleista valmistetut yritysyhteistyötuotteet ovat saatavilla Fiskars Groupin yritysmyynnistä.

”Fiskarsin toiminta on jo vuodesta 1649 alkaen pohjautunut korkean laadun, kek­se­liäi­syy­den ja kestävän muotoilun pe­ri­aat­teil­le. On palkitsevaa, kun pystymme uudistamaan monille jo tutuiksi tulleita tuotteita hyödyntäen yhä enenevissä määrin in­no­va­tii­vi­sia ja kier­rä­tet­ty­jä ma­te­ri­aa­le­ja. WWF tekee erittäin tärkeää työtä ym­pä­ris­tön­suo­je­lun saralla ja olemme ylpeitä yh­teis­työs­täm­me.”

Juulia Rantala
Yritysvastuupäällikkö, Fiskars Group

Juulia Rantala
Yritysvastuupäällikkö, Fiskars Group
Jo vuodesta 1649 Fiskarsin toimintaa ovat ohjanneet korkea laatu, käytettävyys ja ajaton muotoilu. Tänä päivänä Fiskars on yksi maailman johtavista puutarha- ja keittiötuotevalmistajista inspiroiden arjen luovuuteen.
Fiskars-kierrätyssakset