Fiskars

Pääyhteistyökumppani Royalty-yhteistyö

Royalty-tuote: Fiskars kierrätyssakset

Teemme yhteistyötä Fiskarsin kanssa monimuotoisen luonnon suojelemiseksi Suomessa.

Fiskars valmistaa 40 000 kappaleen erikoiserän kierrätyssaksia, joista jokainen saksipari edustaa yhtä eliölajia Suomessa. Fiskars lahjoittaa kierrätyssaksien Suomen yritysmyynnistä 5 prosenttia suojelutyöllemme. Lahjoituksella järjestämme vuonna 2021 talkoita, jotka ovat konkreettinen tapa auttaa luonnonympäristöjä ja niiden runsasta lajikirjoa. Sakset ovat osa Design Recycled -sarjaa, johon lukeutuu myös Iittalan kierrätyslasituotteita.

Kierrätyssakset valmistetaan Suomessa Billnäsin tehtaalla, missä jokainen saksipari testataan käsin. Sakset on valmistettu kierrätetyistä materiaaleista ja ovat 100 prosenttisesti kierrätettävissä. Niiden kahvaosa on valmistettu uudesta, kotimaassa kehitetystä ja valmistetusta biopohjaisesta materiaalista. Saksien terät ovat myös kierrätettyä ruostumatonta terästä. Kierrätyssaksilla on energia- ja materiaalitehokkaiden valmistusmenetelmien ansiosta 40 prosenttia pienempi hiilijalanjälki kuin perinteisillä saksilla.

Kierrätyssakset sekä muut kierrätysmateriaaleista valmistetut yritysyhteistyötuotteet tulevat myyntiin 1.9.2020 alkaen. Design recycled -tuotteet ovat saatavilla Fiskars Groupin yritysmyynnistä.

Visiomme on parantaa elä­män­laa­tua to­del­li­sil­la ja kestävillä rat­kai­suil­la. Olemme yrityksenä sitoutuneet luomaan kestävää kehitystä tukevia palveluita ja tuotteita, joten yhteistyö WWF Suomen kanssa on meille täydellinen mah­dol­li­suus rakentaa yhdessä vas­tuul­li­sem­paa tu­le­vai­suut­ta. Design recycled -tuotteet ovat erinomainen esimerkki pyr­ki­myk­ses­täm­me kehittää vas­tuul­li­ses­ti tuotettuja tuotteita, jotka ovat valmistettu eko­lo­gi­sis­ta ma­te­ri­aa­leis­ta.

Leni Valsta
VP, Sustainability, Fiskars Group

Leni Valsta
VP, Sustainability, Fiskars Group
Jo vuodesta 1649 Fiskarsin toimintaa ovat ohjanneet korkea laatu, käytettävyys ja ajaton muotoilu. Tänä päivänä Fiskars on yksi maailman johtavista puutarha- ja keittiötuotevalmistajista inspiroiden arjen luovuuteen.
Fiskars-kierrätyssakset