Hanko Sushi

Royalty-yhteistyö Yhteistyökumppani

Royalty-tuote: lohilajitelma

Hanko Sushi lahjoittaa jokaisesta myydystä lohilajitelmastaan 0,50 euroa WWF:lle kestävän kalanviljelyn eteen tehtävään työhön. Annoksessa käytettävä lohi on ASC-sertifioitua. Se on myös WWF:n Kalaoppaan vihreällä merkitty, vastuullinen valinta.

Suomen suurimman sushiravintolaketjun Hanko Sushin kaikille 24 ravintolalle on myönnetty joulukuussa 2019 kestävää kalastusta ja vastuullista vesiviljelyä edistävät MSC- ja ASC-jäljitettävyyssertifikaatit. Ravintolat tarjoavat vain sertifioiduista, kestävästi kalastetuista ja vastuullisesti kasvatetuista kaloista ja äyriäisistä tehtyä sushia. MSC:n (Marine Stewardship Counsil) sininen ja ASC:n (Aquaculture Stewardship Council) turkoosi ympäristömerkki kertovat kuluttajalle, että merenelävät ovat peräisin kestävästä kalakannasta tai vastuullisesta kalankasvatuslaitoksesta ja ne ovat jäljitettävissä koko matkan merestä tai vesiviljelylaitoksesta ravintolaan asti.

Lue lisää Hanko Sushin laatutyöstä

Käyt­tä­miem­me raaka-aineiden alkuperä ja laatu ovat tärkeitä asiak­kail­lem­me ja meille. Olemme ylpeitä siitä, että kaikki tarjoamamme kalat ja äyriäiset ovat ser­ti­fioi­tu­ja, kestävästi ka­las­tet­tu­ja ja kas­va­tet­tu­ja.

Jesper Björkell
tuotepäällikkö ja mentori