Iittala

Royalty-yhteistyö Yhteistyökumppani

Royalty-tuote: Iittala merensiniset-lasiesineet

Iittala lahjoittaa jokaisesta Suomessa myydystä Iittalan merensinisen lasiesineen myyntihinnasta 2,5 % WWF:n työlle Arktisen luonnon suojelemiseksi. Yhteistyötuotteisiin kuuluu Iittalan rakastettuja klassikoita, kuten valikoituja Alvar Aalto-, Kastehelmi- ja Kartio-sarjojen esineitä.

Merensininen on Iittalan vuoden 2019 lasiväri. Inspiraationsa vuosiväri on saanut pohjoisen meristä: kastautumisesta kylmään veteen, jatkuvasti liikkeessä olevien aaltojen rauhoittavasta rytmistä ja saariston lempeistä kesäilloista.

“Arvostamme suuresti WWF:n työtä. Kotimaamme Suomi on arktinen maa, ja pohjoisen erityinen luonto on kautta Iittalan historian toiminut inspiraation lähteenä muotoilussamme sekä läsnäolollaan määritellyt suhdettamme ympäristöön kokonaisuudessaan. Meillä on yleisö, jolle puhua, ja mahdollisuus käyttää ääntämme tärkeinä pitämiemme asioiden hyväksi. Yhteistyöllämme WWF:n kanssa haluamme tukea WWF:ää tärkeässä työssä arktisten alueiden luonnon suojelemiseksi ja samalla osaltamme tehdä arktisen alueen tilannetta näkyväksi yleisöllemme.”
– Globaali markkinointijohtaja Anna Vartiainen, Fiskars Oyj

Iittala on Fiskars-konsernin omistama tavaramerkki.

Tuotteet Iittalan verkkokaupassa