Reima

Pääyhteistyökumppani Royalty-yhteistyö

Royalty-tuotteet: Veke Ilves Jacket, Villimpi T-shirt, Hipsutus Onepiece, Villikko Dress, Vilske T-shirt, Ilveksen Hoodie, Villitys Sweater, Lenkkari Ilves Sneakers, Leggarit Ilves Leggings

Reima lahjoittaa WWF:n kansainväliselle luonnonsuojelutyölle 2 euroa jokaisesta Reima x WWF -yhteistyötuotteesta, joka ostetaan 15.7.–31.12. välisenä aikana. Lopullinen lahjoitussumma – vähintään 100 000 euroa – julkistetaan kampanjan päätyttyä sivustolla www.reima.com/wwf. Tuotteita on myynnissä kolmessatoista maassa.

Reima on sitoutunut säästämään maapallomme kallisarvoisia luonnonvaroja. Yritys on alkuvuodesta 2022 asettanut ensimmäisenä suomalaisena vaatealan yrityksenä kansainvälisen Science Based Targets -aloitteen mukaiset päästövähennystavoitteet. Tavoitteet koskevat niin Reiman omaa toimintaa kuin koko yrityksen arvoketjua.

Myös yhteistyömallisto Reiman kanssa on ympäristöystävällisesti tuotettu ja tehty kestämään. Kaikki malliston sisävaatteet valmistetaan sertifioidusta luomupuuvillasta, jonka viljelyssä ei ole käytetty haitallisia hyönteismyrkkyjä tai kemiallisia lannoitteita. Lisäksi ulkoilutakin kankaat ovat bluesign®-hyväksyttyjä ja tehty 100 prosenttisesti kierrätetystä polyesteristä. Kierrätetyn polyesterin käyttäminen vähentää merkittävästi valmistuksessa syntyviä hiilidioksidipäästöjä verrattuna neitseelliseen polyesteriin.

Vaatteiden ympäristöystävällisen tuotannon lisäksi tuotteiden kestävyys ja pitkäikäisyys on tärkeää Reimalle. Yritys etsii aina kulloiseenkin tuotteeseen sen käyttötarkoitusta ja lapsen ikäkautta vastaavan, riittävän kestävän materiaalin. Tavoitteena on, että tuote kestäisi paitsi sen kauden, jota varten vaate on ostettu, mutta myös muutaman kauden lisää. Reima muistuttaa asiakkaitaan säännöllisesti vaatteiden uudelleenmyynnin mahdollisuudesta.

Tutustu yhteistyömallistoon

Olemme erittäin innoissamme WWF:n kanssa to­teut­ta­mas­tam­me hauskasta ja vas­tuul­li­ses­ta yh­teis­työ­mal­lis­tos­ta, jonka ins­pi­raa­tio­na on toiminut ko­ti­met­siem­me tupsukorva, ilves. Reima x WWF -mallisto on meille konk­reet­ti­nen teko sen puolesta, että kaikilla maailman lapsilla olisi oikeus vapaaseen leikkiin puhtaassa ulkoilmassa. Metsiä suo­je­le­mal­la takaamme mo­ni­muo­toi­sen luonnon lapsille myös tu­le­vai­suu­des­sa.

Johanna Sarviharju
asiakaskokemusjohtaja, Reima

Johanna Sarviharju
asiakaskokemusjohtaja, Reima
Reima x WWF -yhteistyömalliston kampanjakuva, jossa lapset puun päällä

Reima x WWF -yhteistyömalliston vaatteet ovat saaneet innoitusta Suomen ainoasta luonnonvaraisesta kissaeläimestä, ilveksestä.

Reima on Suomessa vuonna 1944 perustettu lastenvaatemerkki. Yrityksen työtä ohjaa halu tehdä maailman kestävimpiä, toiminnallisimpia, mukavimpia ja helppohoitoisimpia vaatteita aktiivisille lapsille.