Palvelut

Valmis malli, monipuoliset työkalut, innostavat viestintämateriaalit ja WWF:n asiantuntijoiden tuki auttavat sinua viemään ympäristötoimet osaksi työyhteisön jokaista päivää.

• Valmis malli ympäristöjärjestelmän rakentamiseen

Green Officessa rakennat valmiin mallin pohjalta omaan organisaatioosi sopivan ympäristöjärjestelmän. Sen avulla pienennät työpaikkasi hiilijalanjälkeä ja kulutat luonnonvaroja viisaasti. Järjestelmä rakennetaan ja sitä hallinnoidaan Green Office Omapalvelussa.

• WWF:n asiantuntijoiden tuki

Lupaamme, että et jää ympäristötyösi kanssa yksin! Green Officessa saat tueksesi maailman johtavan ympäristöjärjestön WWF:n erityisasiantuntemuksen. WWF:n asiantuntijat ovat yritysvastuun, ympäristöjohtamisen, ympäristönsuojelun ja vastuullisuusviestinnän ammattilaisia.

Autamme sinua onnistumaan oman osaamisesi tasosta riippumatta. Ainut, mitä tarvitset, on halu toimia ympäristön parhaaksi.

• Green Office Omapalvelu

Green Office Omapalvelu on tärkein työkalusi, sillä verkkopalvelu kokoaa kaikki tarvittavat materiaalit. Omapalvelussa rakennat työpaikkasi oman ympäristöjärjestelmän eli kartoitat nykytilan, luot vuosittaisen ympäristöohjelman ja seuraat tuloksiasi.

Kirjaudu Omapalveluun.

• WWF:n Ilmastolaskuri

Ilmastolaskurilla mittaat työpaikkasi aiheuttamat hiilidioksidipäästöt, jotka syntyvät esimerkiksi energiankulutuksesta, liikkumisesta, paperinkulutuksesta, hankinnoista ja jätteistä. Laskurin avulla keräät tietokannan toimistosi aiheuttamista päästöistä ja seuraat helposti niiden kehitystä. Lisäksi saat vuosittain yhteenvedon koko Green Office -verkoston tuloksista ja pääset vertaamaan omia tuloksianne toimialanne keskiarvoon.

Tutustu avoimeen Ilmastolaskuriin.

• WWF:n Kulutustapamittari

Kulutustapamittarilla jokainen työntekijä selvittää nopeasti omien toimintatapojensa vaikutuksen ympäristöön. Saat vuosittain yhteenvedon oman työyhteisösi ja koko Green Office -verkoston tuloksista. Tulosten avulla arvioit, seuraat ja edistät työyhteisön ympäristötietoisuutta.

Kokeile avointa Kulutustapamittaria.

• WWF Green Office -ympäristösertifikaatti

Ympäristösertifiointi todistaa, että työpaikkasi toimii ympäristövastuullisesti. Green Office -sertifiointia varten tarkastamme toimistosi ympäristöjärjestelmän, kun se on rakennettu, ja sen jälkeen aina kolmen vuoden välein.

Kansainvälisesti tuttu pandamerkki tuo uskottavuutta ja luotettavuutta, kun viestit ympäristövastuusta asiakkaillesi, sidosryhmillesi ja työyhteisöllesi.

• Valmiit viestintämateriaalit

Saat organisaatiosi käyttöön monipuolisia viestintämateriaaleja, kuten kuvia, julisteita, vetoomuksia, ohjeita, oppaita ja kyselyjä, joilla sitoutat työyhteisön sekä johdon ympäristötyöhön. Julkaisemme esimerkiksi säännöllisesti uusia kampanjamateriaaleja eri Green Office -teemoihin liittyen.

• Tapahtumat

Haluatko verkostoitua ja kuulla, miten muissa yrityksissä toimitaan? Järjestämme verkostotapaamisia ja työpajoja jotta pidät itsesi ajan tasalla ympäristövastuullisuudesta. Tapaat WWF:n asiantuntijoita ja vaihdat ajatuksia muiden Green Office -toimiston jäsenten kanssa. Talkoissa pääset tekemään konkreettista luonnonsuojelutyötä kädet savessa yhdessä työkavereidesi ja Green Office -verkoston kanssa. Ulkotapahtumat sopivat erityisesti työhyvinvointipäivien viettoon.

Green Office on ollut ym­pä­ris­tö­mi­nis­te­riöl­le tosi tärkeä, koska sieltä olemme saaneet kannustusta, tukea ja neuvontaa. Se on muodostanut ekoviraston pohjan ja vienyt konk­reet­ti­ses­ti eteenpäin ym­pä­ris­tö­toi­min­taa talossa.

Aino Pietarinen
erityisasiantuntija, Ympäristöministeriö

Aino Pietarinen
erityisasiantuntija, Ympäristöministeriö

Mitä liittymis- ja vuosimaksut pitävät sisällään?

Tutustu WWF Green Officen hinnastoon eri kokoisille toimistoille.

Katso hinnasto

Mitä liittymis- ja vuosimaksut pitävät sisällään?

Tutustu WWF Green Officen hinnastoon eri kokoisille toimistoille.

Ympäristösertifikaatti vakuuttaa asiakkaasi

WWF Green Office -sertifikaatti kertoo, että vaikuttavia toimenpiteitä hiilijalanjäljen pienentämiseksi oikeasti toteutetaan.

Mitä ympäristösertifikaatti kertoo yrityksestäsi?

Ympäristösertifikaatti vakuuttaa asiakkaasi