Palvelut

Valmis ympäristöjärjestelmämalli tarjoaa helposti hallittavan tavan johtaa ja kehittää organisaatiosi ympäristövastuuta. Monipuoliset verkkotyökalut ja viestintämateriaalit sekä WWF:n asiantuntijoiden tuki auttavat sinua viemään ympäristötoimet osaksi työyhteisön jokaista päivää.

• Valmis ympäristöjärjestelmämalli

Nykytilan arviointi ja ympäristöohjelma
    Tarkastus ja sertifiointi
    Asiantuntijoiden tuki

• Verkkotyökalut

Omapalvelu
    WWF:n Ilmastolaskuri
    WWF:n Kulutustapamittari

• Materiaalit ja tapahtumat

WWF Green Office -merkki
    Oppaat, kyselyt, julisteet ja kuvat
    Verkostotapahtumat
    Uutiskirjeet

Valmis malli ympäristöjärjestelmän rakentamiseen

Green Officessa rakennat valmiin mallin pohjalta omaan organisaatioosi sopivan ympäristöjärjestelmän. Sen avulla pienennät työpaikkasi hiilijalanjälkeä ja kulutat luonnonvaroja viisaasti. Järjestelmä rakennetaan ja sitä hallinnoidaan Green Office Omapalvelussa.

WWF:n asiantuntijoiden tuki

Lupaamme, että et jää ympäristötyösi kanssa yksin! Green Officessa saat tueksesi maailman johtavan ympäristöjärjestön WWF:n erityisasiantuntemuksen. WWF:n asiantuntijat ovat yritysvastuun, ympäristöjohtamisen, ympäristönsuojelun ja vastuullisuusviestinnän ammattilaisia.

Autamme sinua onnistumaan oman osaamisesi tasosta riippumatta. Ainut, mitä tarvitset, on halu toimia ympäristön parhaaksi.

Green Office Omapalvelu

Green Office Omapalvelu on tärkein työkalusi, sillä verkkopalvelu kokoaa kaikki tarvittavat materiaalit. Omapalvelussa rakennat työpaikkasi oman ympäristöjärjestelmän eli kartoitat nykytilan, luot vuosittaisen ympäristöohjelman ja seuraat tuloksiasi.

Kirjaudu Omapalveluun

WWF:n Ilmastolaskuri

Ilmastolaskuri auttaa seuraamaan päästöjen kehitystä ja näin parantamaan työpaikan ilmastotyötä. Sen avulla mitataan päästöjä ja kulutusta, jotka syntyvät työpaikan energiankulutuksesta, liikkumisesta, hankinnoista ja jätteistä. Itse päästölaskennan lisäksi verkoston organisaatiot pääsevät tallentamaan ja lataamaan tiedot, seuraamaan kehitystä, ilmoittamaan kompensaatiot sekä vertailemaan tiettyjä tuloksia koko verkoston ja omien toimialojensa kesken. Green Officena hyödynnät Ilmastolaskurin viestintämateriaaleja sisäisesti ja ulkoisesti.

Laske hiilijalanjälki Ilmastolaskurin kokeiluversiolla

WWF:n Kulutustapamittari

Kulutustapamittarilla jokainen työntekijä selvittää nopeasti omien toimintatapojensa vaikutuksen ympäristöön. Saat vuosittain yhteenvedon oman työyhteisösi ja koko Green Office -verkoston tuloksista. Tulosten avulla arvioit, seuraat ja edistät työyhteisön ympäristötietoisuutta.

Kokeile avointa Kulutustapamittaria

WWF Green Office -merkki

Ympäristösertifiointi todistaa, että työpaikkasi toimii ympäristövastuullisesti. Green Office -sertifiointia varten tarkastamme toimistosi ympäristöjärjestelmän, kun se on rakennettu, ja sen jälkeen aina kolmen vuoden välein.

Kansainvälisesti tuttu pandamerkki tuo uskottavuutta ja luotettavuutta, kun viestit ympäristövastuusta asiakkaillesi, sidosryhmillesi ja työyhteisöllesi.

Valmiit viestintämateriaalit

Saat organisaatiosi käyttöön monipuolisia viestintämateriaaleja, kuten kuvia, julisteita, vetoomuksia, ohjeita, oppaita ja kyselyjä, joilla sitoutat työyhteisön sekä johdon ympäristötyöhön. Julkaisemme esimerkiksi säännöllisesti uusia kampanjamateriaaleja eri Green Office -teemoihin liittyen.

Tapahtumat

Haluatko verkostoitua ja kuulla, miten muissa yrityksissä toimitaan? Järjestämme verkostotapaamisia ja työpajoja jotta pidät itsesi ajan tasalla ympäristövastuullisuudesta. Tapaat WWF:n asiantuntijoita ja vaihdat ajatuksia muiden Green Office -toimiston jäsenten kanssa. Talkoissa pääset tekemään konkreettista luonnonsuojelutyötä kädet savessa yhdessä työkavereidesi ja Green Office -verkoston kanssa. Ulkotapahtumat sopivat erityisesti työhyvinvointipäivien viettoon.

Green Office on ollut ym­pä­ris­tö­mi­nis­te­riöl­le tosi tärkeä, koska sieltä olemme saaneet kannustusta, tukea ja neuvontaa. Se on muodostanut ekoviraston pohjan ja vienyt konk­reet­ti­ses­ti eteenpäin ym­pä­ris­tö­toi­min­taa talossa.

Aino Pietarinen
erityisasiantuntija, Ympäristöministeriö

Aino Pietarinen
erityisasiantuntija, Ympäristöministeriö

Mitä liittymis- ja vuosimaksut pitävät sisällään?

Tutustu WWF Green Officen hinnastoon eri kokoisille toimistoille.

Katso hinnasto

Mitä liittymis- ja vuosimaksut pitävät sisällään?

Tutustu WWF Green Officen hinnastoon eri kokoisille toimistoille.