Eväs­te­käy­tän­nöt

1 Mitä evästeet ovat?

Evästeet ovat pieniä tiedostoja, jotka internetselain tallettaa käyttämällesi laitteelle, kun vierailet jollakin verkkosivustolla. Evästeet mahdollistavat lyhyen tekstimuotoisen tiedon, kuten selaintunnisteen tallentamisen.

3 Tietojen käyttötarkoitukset

Ymmärrys sivuston käytöstä ja toiminnasta
Haluamme tietää, miten verkkopalveluamme käytetään, mitkä sisällöt keräävät eniten katsojia ja mitkä sisällöt ohjaavat parhaiten toimintaan luonnonsuojelun puolesta. Evästeet mahdollistavat tämän tiedon keräämisen. Nämä evästeet eivät tallenna käyttäjistä tunnistettavia tietoja, vaan ne ovat luonteeltaan tilastollisia ja anonyymejä.

Käyttäjäkokemuksen kehittäminen

Markkinointiin liittyvät evästeet
Haluamme tarjota WWF:n sivuilla käyneille mahdollisuuksia tukea toimintaa. Tätä tarkoitusta varten käytämme kolmansien osapuolten liitännäispalveluita, joiden kautta voimme kohdentaa viestintäämme/viestejämme mainonnan avulla sivulla vierailleille ja sekä mitata viestiemme tehokkuutta. Hyväntekeväisyysjärjestönä velvollisuutemme on käyttää varoja mainontaan kustannustehokkaasti.
Esimerkiksi Facebook-liitännäisen tallettaman tiedon perusteella käyttäjälle saatetaan näyttää WWF:n viestejä Facebookin mainosverkostossa. Jos haluat estää tämän ja muut kolmannen osapuolen evästeet, voit kytkeä evästeet pois käytöstä selaimesi asetuksista. Ohjeet löydät selaimesi ohjesivuilta.

Sosiaaliset laajennukset
WWF:n sivustoilla ja palveluissa on linkkejä ja yhteyksiä kolmannen osapuolen verkkosivustoihin sekä nk. sosiaalisia laajennuksia. Esimerkiksi WWF:n Luontoliven videot tuodaan sivuille YouTuben yhteisöliitännäisen kautta.
Kolmannen osapuolen sovelluksiin sovelletaan kolmannen osapuolen käyttö- ja muita ehtoja.

4 Evästeiden hallinta ja estäminen

Käyttäjä voi estää yksilöivien tietojensa näkyvyyden myös nk. sosiaalisille laajennuksille käyttämällä WWF:n sivustoja siten, ettei ole samanaikaisesti kirjautuneena yhteisöpalveluihin.

Yleistä lisätietoa evästeistä:
Traficom – Luottamuksellinen viestintä